Az Amazonnál ez biztos, a Unity-nél pedig „esélyes”, de hiába a feltételes mód, biztosan ott is lesznek további kirúgások.
Hat hónapja, hogy hatszáz embert rúgott ki a Unity, miközben a nemzetközi irodáinak a felét bezárta. Ennek ellenére a legújabb negyedéves üzleti jelentésben azt olvashatjuk, hogy továbbra is pénzt buk a Unity, így emiatt további leépítések lesznek, miközben a harmadik negyedévben az egy évvel korábbi eredményekhez képest 69%-kal több pénzt kaszált a cég. Pedig tavaly júniusban legalább 200, idén januárban közel 300 embert engedtek el, és szeptemberben a botrányos futtatási díj belengetése okozhatott károkat a Unity számára. Ez az ügy annyira kínos lett, hogy John Riccitiello (aki korábban az Electronic Arts élén állt, és „kib_szott idiótáknak” nevezte a fejlesztőket, akik nem fontolják meg eléggé a játékaik monetizációját…) távozni kényszerült.
A Unity szerint a költségek bejelentése (eredetileg telepítésenként lett volna) nem érintette az üzleti eredményeket, sőt, hosszabb távon nagyobb hasznot is hzhat, de végső soron a cégre történő hatás még bizonytalan. Az ideiglenes vezérigazgató, James M. Whitehurst sem szereti a Unity jelenlegi állapotát, és azt szeretné, ha „agilisabb és karcsúbb lenne”. Tudjuk jól, hogy mit jelent ez.
„Jelenleg túl sokat teszünk, nem érjük el a portfóliónkban meglévő szinergiákat, és nem használjuk ki a bennünk rejlő lehetőségeket. Célunk, hogy foglalkozzunk ezekkel a lehetőségekkel, hogy karcsúbb, agilisabb és gyorsabban növekvő vállalatként lépjünk fel. A konkrétumokat a tervek véglegesítésével párhuzamosan fogjuk megosztani a következő hónapokban. 2023 negyedik negyedévében vezérigazgató-váltáson mentünk keresztül, és megkezdtük termékportfóliónk átfogó értékelését, hogy az ügyfeleink számára legértékesebb ajánlatokra összpontosítsunk, amelyek a Create and Grow megoldások központi elemei. Ez az értékelés valószínűleg arra a döntésre vezet majd, hogy bizonyos ajánlatokat megszüntetünk, csökkentjük a munkaerőnket és csökkentjük irodánk területét. Bár ez fájdalmas abban az értelemben, hogy kevesebb emberünk lesz, úgy gondolom, hogy az emberek meghallják, nagyon inspirálja őket a küldetés. És amit tenni fogunk, az mind a küldetésünk és az értékeink körül forog. És a siker, a [nyereségesség] és a növekedés láttán az ember elköteleződik. Nagyon-nagyon jó érzésem van, hogy mivel ebből a fázisból kilépünk, az embereket inspirálni fogja az, amit csinálunk, és büszkék lesznek a sikerre, amit képesek vagyunk elérni,” mondta Whitehurst.
Az Aftermath írt arról, hogy az Amazon videojátékos részlegéből 180 embert bocsátanak el, és itt is volt már idén leépítés, ugyanis áprilisban 100 dolgozót rúgtak ki. A Crown Twitch-csatornát be fogják zárni, továbbá a Games Growth csapatnak is annyi, ugyanis a Prime Gamingre fog ismét koncentrálni a cég.
„Meghallgattuk a vásárlóinkat, és tudjuk, hogy az ingyenes játékok havi szállítása az, amire a legjobban vágynak, ezért finomítjuk a Prime-ajánlatokat, hogy még inkább erre koncentráljunk. Az üzleti megközelítésünkben bekövetkezett változásokkal együtt járnak a forrásbevonásunkban is változások, amelyek következtében valamivel több mint 180 munkakör megszűnik. Tudom, hogy ez nehéz hír, és hogy a hatás széles körben érezhető lesz. Sosem jó érzés elbúcsúzni a kollégáktól. A vezetői csapat nem gyorsan hozta meg ezt a döntést, hanem alapos mérlegelés és a jövőnkre vonatkozó útiterv készítés eredménye volt. Büszkék vagyunk a csapatok által végzett munkára, a Crown Channel heti tartalmaival új területekre törtünk be, és több módot találtunk arra, hogy a kiadóknak segítsünk új közönségeket elérni a Game Growth segítségével. Vállalkozásaink további értékelése után azonban világossá vált, hogy erőforrásainkat és erőfeszítéseinket arra kell összpontosítanunk, hogy most és a jövőben is nagyszerű játékokat nyújtsunk a játékosoknak,” írta Christoph Hartmann, az Amazon Games alelnöke a munkatársaknak küldött emailben.
Nem egyszeri eset. Idén ezek a cégek küldtek el embereket: Xbox Game Studios, Epic Games, Sony Interactive Entertainment, CD Projekt, Unity, Ubisoft, Riot Games, Blizzard, Crystal Dynamics, BioWare, Striking Distance, Team17, Frontier Developments, Telltale Games and Digital Extremes…