Úgy látja, hogy aki támogatja ezt a programot, azzal nincs semmi baj.
Amikor először bevezette a Creationst a Bethesda, a Skyrim élénk modder közössége megosztottá vált. Sokan megígérték, hogy sosem lépnek be, így nem lesz fizetős modjuk, míg mások pedig elindultak ebbe az irányba (még olyanok is, akik addig több ingyenes modot kiadtak).
Egyikük, Elianora a VG247-nek mondta, hogy sokan lemaradásban vannak, mert manapság a tartalomalkotók gyakran kompenzációt kapnak munkájukért: „Amikor az Oblivion, a Morrowind és a korábbi Falloutok moddolása elkezdődött, még nem volt PayPal vagy Patreon, és a Ko-Fi sem létezett. Azt hiszem, az emberek hozzászoktak ahhoz, hogy minden ingyenes, és az emberek azért készítettek tartalmat, mert azt akarták, és amikor új módszerek jelentek meg a tartalomkészítők számára, hogy kompenzációt kapjanak a munkájukért, a Bethesda moddolóinak „kaptárelméje” nem igazán tudott felzárkózni.
Az, hogy az iparág legfenomenálisabb fejlesztőivel együtt dolgozhatok olyan dolgokon, amiket szeretek, és ezért pénzt is kapok, túl jó lehetőség ahhoz, hogy kihagyjam. Az alkotások hatalmas lehetőséget jelenthetnek a közösség sok legjobb alkotója számára, hogy a hálás rajongók alkalmi adományai helyett stabilan megélhetést szerezzenek, és bejussanak a Bethesda és a játékipar felé,” mondta Elianora.
A WCCFTech pedig Rebelzize-zal, a 2025-re tervezett Skyblivion projekt vezetőjével beszélgetett el, és ő Elianora álláspontján van: „Ebben a kérdésben Elianora mögé állok. Bár én személy szerint még soha nem fizettem közvetlenül egy modért, és valószínűleg soha nem is fogok, mert zsugori vagyok, támogatom a lehetőséget, hogy az emberek pénzzé tegyék a munkájukat. Ezt már láttuk a Ko-Fi, a Patreon és a jó öreg PayPal adományok formájában, amelyeket mind használtam vagy jelenleg is használok a modderek támogatására, akik olyan modokat készítenek, amelyeket sokat használok vagy használtam. Egyáltalán nem bánom a modkészítők támogatását, de valószínűleg a fizetős modokat kihagyom, hacsak nem valami őrültséget hoznak létre, ami szerintem abszolút megéri az értékét. Végső soron a moddernek ugyanúgy joga van ahhoz, hogy a munkáját fizetőssé tegye, mint ahogy a felhasználónak is joga van ahhoz, hogy ne vegye meg.”
Tény, hogy régebben nem volt monetizációra lehetőség…
Forrás: WCCFTech