Egy téli témájú kép, rajta egy Xbox logóval, és néhány ember a hóban játszik. Ez okozott nagy felfordulást.
A lent látható képet publikálta a Microsoft az ID@Xbox Twitter-fiókján. Ezt a felhasználók gyorsan kritizálni kezdték, ugyanis szerintük a mesterséges intelligencia segítségével hozta létre a redmondi cég. Furcsa fekete vonalak vannak a képen sok helyen, és a legtöbb esetében ezek értelmét nehezen tudjuk kifejteni. Az Xbox-logó nem egyezik meg azzal, amit ezen a képen kívül látnánk, a karakterek arcainak aránya és látványa is furcsa. Szóval mindezek arra utalnak, hogy a Microsoftnál valaki piszkosul lusta volt (értjük, hogy az év elején járunk, de azért ennyire nem kéne komolytalanul venni), és milyen meglepő, azóta törölve lett…
A Twitteren az egyik felhasználó lementette a tweetet a képpel együtt, és alig várja már az ilyenkor kötelező bocsánatkérő üzenetet, egy másik felhasználó, Joey Miller (aki ráadásul művészként dolgozik…) pedig jól megmondta: semmi sem mondja, hogy jobban érdekli a Microsoftot az indie munka, mintsem az, hogy a promóciós művészeti assetekhez mesterséges intelligenciát vesz igénybe. Ezt persze szarkasztikusan kell gondolni.
Novemberben az Xbox egy több évre szóló megállapodást kötött az Inworlddel, hogy mesterséges intelligenciát használjon a párbeszédekhez és a narratívához szükséges eszközökhöz. „A fejlesztői oldalon gondoljunk arra, hogy egy játékban több millió dollárt költenek a lokalizációra, a forgatókönyvre, arra, hogy a játékosok hogyan jutnak el A pontból B pontba, és hogy a nem játékos karakterek párbeszédet folytatnak. A mesterséges intelligencia minderről gondoskodhat. Most azt mondod: „A játékosnak el kell jutnia A-ból B-be”, és ahelyett, hogy több ezer sornyi szkriptet vagy kódot kellene írnod, egyszerűen csak az AI juttat el téged A-ból B-be. Olyan dolgok, mint a lokalizáció és a dolgok új nyelvekre való átültetése. Ha a játéktesztelésre gondolunk, milliónyi mesterséges intelligenciával rendelkező robot képes végigfutni egy Minecraft-szintet, és megtalálni, hol akadnak el a játékosok, hol költenek pénzt, hogyan gondolkodnak a szintről. Szóval ez – bocsánat – játékmegváltoztató a fejlesztők számára,” fejtette ki a részleteket az Xbox pénzügyi igazgatója, Tim Stuart a Wells Fargo TMT Summiton.
Csakhogy eléggé megosztó MI-t használni ilyesmihez.
Forrás: VGC