Ezen a héten a Microsoft játékdivíziója tömeges elbocsátásokat hajtott végre, amelyek állítólag magukban foglalják azokat a részlegeket is, amik a fizikai játékok piacra dobásáért feleltek. Csütörtökön a cég bejelentette, hogy szándékukban áll 1900 munkatársatól megválni az Xbox, Bethesda és Activision Blizzard csapatoknál.
Úgy tűnik, a leépítések széles körűek, és a Microsoft játéküzletágának számos területét érintik, a vevőszolgálattól a fejlesztésig. „A Microsoft bezárta azokat a részlegeket is, amik az Xbox játékokat a bolti polcokra juttatták volna… ha láttad a csak digitális Xbox konzolokról szóló szivárogtatásokat… hát, akkor sejtheted, merre tart a Microsoft,” mondta Jez Corden, a Windows Central szerkesztője forrásaira hivatkozva.
„Fontos megjegyezni, hogy a kiskereskedelmi csapatok csökkentése még nem jelenti azt, hogy a Microsoft teljesen felhagyna az Xbox játékok fizikai terjesztésével, hiszen kiszervezhetik, vagy éppen konszolidálhatnak ezen a területen,” tette hozzá.
Szeptemberben kiszivárgott jogi dokumentumok lehetséges kulcselemeket tárhattak fel a Microsoft játékstratégiájából a következő évekre, beleértve egy „aranyosan teljesen digitális” Xbox Series X konzol, kódnevén ‘Brooklin’ piacra dobásának terveit. Bár a tervek megváltozhattak, a dokumentumok szerint a konzol 2024 novemberi piacra dobását és 499 dolláros árcédulát célozta meg.
„Manapság bizonyos AAA játékok 80% feletti digitális részesedéssel rendelkeznek az Xboxon, szóval ez nem meglepő,” mondta Daniel Ahmad, a Niko Partners kutatási és betekintési igazgatója Corden állításaira reagálva. „Ez mutatja, milyen lesz a következő generáció,” tette hozzá az elemző.
Bár a legtöbb AAA játék jelenleg mind fizikai, mind digitális formában megjelenik, egyesek csak letölthetők. Ilyen magas profilú példák a tavaly októberi Alan Wake 2 és az Xbox Hellblade 2-je, amely májusban jelenik meg.
Tavaly júniusban Mat Piscatella, a Circana (korábban NPD) elemzője azt mondta, a játékosoknak számítaniuk kell arra, hogy a konzolokra szánt digitális kiadások a következő években mindennapossá válnak. „Itt vannak a digitális AAA megjelenések,” írta. „A következő 2 évben ez a trend felgyorsul, és 2028 körül úgy gondolom, ez lesz a norma a legtöbb Xbox és PS megjelenésnél. A Nintendo valószínűleg nem fog ilyen gyorsan lépni, de hát ez a Nintendo, akik mindig tele vannak meglepetésekkel.”
Forrás: VideoGame Chronicles