A Pocket Pair (vagy Pocketpair? mindkét elnevezést látni!) hatalmas népszerűségnek örvendő játéka mögött a költségek sem alacsonyak.
A Palworld két hete indult el korai hozzáférésben a Steamen, ahol már több mint 12 millió játékost szedett össze, de az Xbox konzolokon is (Xbox Series, Xbox One) felbukkant, és itt is 7 millió játékost ért el, amiben az Xbox Game Pass szolgáltatáson való debütálás is hatalmas segítség volt a japán stúdió számára. A szörnygyűjtő és dolgoztató játékot viszont fenn is kell tartani. A szerverköltségeket nem lehet a szőnyeg alá söpörni, és erről a Pocket Pair is tud.
Mizobe Takuro, a stúdió vezérigazgatója a Twitteren felfedte, hogy több mint 70 millió yen a februári szerverköltség. Forintban is súlyos összeg: 169,23 millió! És ez mindössze egy hónapra! Nem csoda, hogy Mizobe azzal viccelődött, hogy csődbe fognak menni a költségek miatt (de ne felejtsük, hogy a játék 30 dollár a Steamen, és csak onnan 360 millió dollárt szedett össze a stúdió, és ahhoz képest kb. 475 ezer dollár a szerverdíj). Ebből 30%-ot elvesz a Steam (igaz, ez lehet 20% is egy adott eladási eredmény után), de így is minimum 252 millió dollár maradt a stúdió zsebében. Egy évre kb. 6 millió tehát bőven belefér, ha a szerverköltségeket számoljuk…
„Követve azt a parancsot, hogy soha, semmiképpen ne hagyjuk, hogy a szolgáltatás leálljon, a szervereket költségekre való tekintet nélkül készítettük elő. Továbbra is mindent megteszünk azért, hogy minden játékos a lehető legteljesebb mértékben élvezhesse a játékot! $478,000…”, írta válaszában Hiroto Chujo, a Palworld hálózati mérnöke. Szóval direkt bombabiztosra mentek a szerverekkel, hogy egyetlen pillanatra se boruljon be a rendszer…
A Pocket Pair beismerten nem nagyon tapasztalt stúdió, de bizonyítja, hogy a 2012-es Diablo III-as fiaskó a 37-es hibaüzenettel mekkora szégyen volt az Activision Blizzardnak, mert azért az mégis egy hatalmas kiadó volt akkor is…
Forrás: PCGamer, Twitter, Twitter