Stellar Blade: új részletekből nincs hiány, és kosztümökből sem lesz

Eve, a játék főszereplője, 20-30 kosztümmel fog rendelkezni. Lesz tehát miből válogatni…

 

A Famitsu, egy japán publikáció készített interjút Kim Hyung Tae-vel, a Shift Up vezérigazgatójával, továbbá a Stellar Blade rendezőjével. (Van még egy komment Dongi Lee-től, a technikai igazgatótól, de ő csak a szokásos PlayStation 5-dicsőítést mondta a gyors SSD és a DualSense kontroller előtt hajbókolva…) Miért a PlayStation 5-re esett a stúdió választása? „Úgy éreztem, hogy egy kiváló minőségű játékot szeretnék kiadni egyetlen platformon. Így amikor el kellett döntenem, hogy melyik platformon, úgy döntöttem, hogy a PlayStation 5 nyújtja a legoptimálisabb játékélményt. Már a PlayStation megjelenése előtt is szerettem a videojátékokat, de akkoriban nem volt sok pénzem… Csak a PlayStation megjelenésekor kezdtem el igazán játszani. A PlayStation tehát nagy szerepet játszott a játékokkal kapcsolatos személyes értékrendem kialakításában,” mondta Kim.

Beismerte, hogy a NieR: Automata hatalmas inspiráció volt a Stellar Blade fejlesztése során: „A NieR: Automata hatalmas hajtóerő volt abban, hogy ezen a projekten dolgozzak. Újra ráébredtem, hogy olyan játékot akarok készíteni, mint a Stellar Blade. Emellett rajongóként a God of War a kedvenc játékom. Megtanított arra, hogy meg lehet tapasztalni egy hatalmas világot anélkül, hogy teljesen nyitott lenne. Sok más cím is inspirált, például a Bayonetta, a Sekiro: Shadows Die Twice és a Star Wars Jedi: Fallen Order.”

Az akciódús játékmenetről is beszélt: „Amikor az akcióról volt szó, azzal az ötlettel indultunk, hogy „ki akarjuk fejezni mindazt, amit egy női karakter kardforgatás közben megtehet”. Azt is szeretnénk, hogy ez szórakoztató legyen, gyors és mutatós mozdulatokkal. De nem akartunk olyan egyoldalú csatákat, amelyekben a játékos egyszerűen csak pazarolja a képességeit, ezért olyan egyensúlyt teremtettünk, ahol az ellenség mozgását alaposan fel kell mérni. Az elején főként kombókkal fogod legyőzni az ellenséget. De ahogy haladsz előre, más játékmechanizmusok is megjelennek majd, például az ellenséges támadásokra olyan akciókkal válaszolsz, mint a tökéletes hárítás vagy a tökéletes kitérés. A játék második felében bevezetjük az organikus interakciókat, ahol a játékos az eddig megszerzett képességek és energia felhasználásával harcol. Úgy gondolom tehát, hogy ez egyfajta akciójáték, amely erőteljes stratégiai élvezetet nyújt. Ráadásul kellemes és üdítő akciókat, valamint szörnyenként eltérő, eredeti akciókat is megtapasztalhat a játékos.”

Szó volt a játék tempójáról is: „A főszereplő fejlődéséhez különböző tényezők járulnak hozzá. A játék egyes szakaszai lineárisan haladnak előre, de amint emberek által lakott falvakba érünk, félig nyitott világnak érezzük, ami lehetővé teszi, hogy bizonyos mértékig szabadon mozogjunk. Ezen túl a játék ismét lineáris játékmenettel halad előre, egy újabb félig nyitott világú részhez, és így tovább. Az egész zökkenőmentes, így nincsenek természetellenes megszakítások a játékélményben.” Kim még hozzátette, hogy nem pályákra bontott játékról lesz szó, Lee pedig megerősítette, hogy egy egyjátékos címről beszélünk.

Kim kitért a karakterdizájnokra is: „Olyan evolúcióra törekedtem, amely tükrözi az eddig felépített dizájnstílust, ugyanakkor nem tér el túlságosan a Stellar Blade világképétől. Szándékosan kellemetlen érzést akartam kelteni azzal is, hogy Eve, a poszt-apokaliptikus világba érkező karakter egy kicsit kívülállónak érzi magát.” Kim még arról is beszélt, hogy a távoli jövőben játszódik a Stellar Blade, és itt már az év fogalma elvesztette értelmét. Nem jelenti ez azt, hogy a múlt minden nyoma eltűnt, inkább arról van szó, hogy a világ kulturálisan kötődő.

És végül Eve kosztümjeiről is beszélt Kim: „A játékban való előrehaladás során anyagokat vagy tervezési dokumentumokat szerezhetsz a kosztümökhöz. Vannak a faluban megvásárolhatóak is, amelyek lehetővé teszik Eve számára, hogy különböző ruhákat szerezzen be, és váltson a különböző öltözékek között. A kosztümöknek nincs szoros kapcsolatuk a történettel, de olyan elemként jutottak a játékba, amely a karakterek báját hivatott kihozni. Eve körülbelül 20-30 kosztümmel rendelkezik. Eve-hez hasonlóan készülnek társainak, Adamnek és Lilynek is. Vannak ritka kosztümök is; remélem, a játékosok várják őket.”

A Stellar Blade április 26-án jelenik meg PlayStation 5-re.

Forrás: Gematsu, Famitsu

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu