A Square JRPG-je (akkor még nem volt Square-Enix fúzió!) negyed évszázad elteltével is felettébb egyedi játéknak tekinthető.
A Final Fantasy VIII pontosan akkora eltérés volt a hagyományoktól (ezt a VII és a IX is képviselte!), amit korábban a Final Fantasy II is elkövetett. Csakhogy az FFII-höz képest a FFVIII nagy rajongói tábort tudott összehozni pont az előző, világsikerré váló résztől való eltérései miatt. Például a karakterek fejlődési rendszere, illetve a harcrendszer is nagyobb változás volt. Ezeket a Guardian Force és a Junction képviselték, így a Final Fantasy VIII meglepően mély lett (és a Triple Triad kártyajáték kapcsán alaposan ki is lehet használni azt).
Ha más irányból nézzük a két játékot, a Final Fantasy VII, a PlayStation egyik nyilvánvalóan killer appnak nevezhető játéka abszolút a kezdők felé nyitott. Ezzel szemben a Final Fantasy VIII játékmenete finoman szólva is összetett, a narratíva pedig nem olyan könnyen értelmezhető. A játékmenet elsajátításához bizony érdemes beleölni az időt a játék által felkínált tutorialokba, vagy gyorsan el fogunk veszni, úgy pedig nem tud a Square JRPG-je megfelelően kibontakozni.
A Final Fantasy VIII hosszú éveken át csak PlayStationön és PC-n volt elérhető, és a Square Enix is inkább a Final Fantasy VII-re és IX-re figyelt. A forráskód elvesztése is felbukkant pletykaként, de végül az volt a helyzet, hogy a Square Enix megértette, hogy egy rétegjátékról van szó a két PS1-es testvéréhez képest. 2019-ben pedig végül megjelent a Final Fantasy VIII Remastered, és így egy új közönség is átélhette, mennyire lett más a mainstreamnek is nevezhető VII-hez képest.
Úgyhogy a Final Fantasy VIII is végül megkapta a neki kijáró figyelmet, ám ez a játék nem kap olyan figyelmet, amit az elődje. Annak remake-je legalább három játékból fog állni, és még csak most fog megjelenni a második része!
Forrás: GameRant