Az Xbox-vezér több témára is kitért a The Verge-nek adott interjújában.
A site-tól Tom Warren azt kérdezte Spencertől, hogy lenne egy normális Xbox Cloud Gaming app az iOS-en, miután Európában a digitális piaci törvény miatt az Apple-nek fel kell nyitnia az App Store-t. Erre Spencer így válaszolt: „Nincs lehetőségünk az Xbox Cloud Gaming monetizációjára iOS-en. Szerintem az Apple által előterjesztett javaslat – és szerintem Sarah Bond [Xbox-elnök] ezzel kapcsolatos megjegyzései helyesek voltak – nem megy elég messzire a nyitáshoz. Sőt, azt is mondhatnánk, hogy bizonyos értelemben az ellenkező irányba mennek, de semmiképpen nem mennek elég messzire ahhoz, hogy megnyissák a versenyt a világ legnagyobb játékplatformján.”
Ennek ellenére Spencer kijelentette, hogy a Microsoft továbbra is érdekelt a mobilos Xbox-bolt mihamarabbi megnyitásában, és így a Candy Crush, a Call of Duty, a Diablo Immortal és a Minecraft is teret nyerhetne az iOS-en és az Androidon. És mi a helyzet a Game Pass-szal? 34 millió előfizetőnél jár a szolgáltatás, de nem elsődleges fókusz a Microsoft számára a szolgáltatás: „Nem az a célunk, hogy mindenki Game Pass-előfizető legyen. Sokszor elmondtam már, hogy a tartalmi és szolgáltatási bevételeink 10-15 százaléka az előfizetői bevétel. A Game Pass ma jó üzlet számunkra, de semmiképpen sem tervezzük azt, hogy „Oké, mindenkinek Game Pass-előfizetővé kell válnia”. Nem kell csak a Game Passra összpontosítanunk, hanem az Xbox teljes üzletágának egészségére kell gondolnunk.”
Warren arról is írt, hogy a Gears of War, a Microsoft Flight Simulator, iletve az új DOOM is fel lett vetve lehetséges multiplatform címként, de még nincsen végleges döntés erről. A stratégia fejlődni fog, így az Xbox-exkluzivitással kapcsolatban lesz pár érdekes döntés. Bond állítólag azt mondta a cégen belül, hogy minden kijelző egy Xbox, és Spencer egy belsős üzenetben így írt: „Nekünk más elképzelésünk van a játék jövőjéről. Egy olyan jövő, ahol a játékosok egységes élményt kapnak minden eszközön; ahol a játékosok könnyen felfedezhetik a játékok széles skáláját, az üzleti modellek változatos spektrumával; ahol több alkotónak lesz lehetősége arra, hogy megvalósítsa kreatív elképzeléseit, elérje a globális közönséget, egyesítse közösségeit és kereskedelmi sikereket érjen el. Egy olyan jövő, ahol minden képernyő egy Xbox.”
Jeff Grubb nemrég mondta, hogy a Gears of War és a Halo is multiplatform lehet. Talán a Halo nem lesz ilyen…
Forrás: WCCFTech, WCCFTech, The Verge, The Verge