A Larian Studios ügyesen kihasználta a nyilvánosságot arra, hogy kritikus szavakkal illesse a játékipart.
A Baldur’s Gate 3 további díjakat nyert el: a DICE Awardson a történet, az év RPG-je, a játéktervezői, a rendezési, illetve az év játéka kategóriában is a Larian hihetetlenül jó alkotása győzedelmeskedett. A stúdiótól pedig a díjátadón jelen levő fejlesztők pedig megragadták a lehetőséget, hogy kimondják: 2023 súlyos év volt a játékiparban, és 2024 még rosszabb lesz (január óta már több mint 16 ezren vesztették el állásukat).
„Nagyon szerencsések vagyunk. Rengeteg időnk volt a színpadon. Mások nem ilyen szerencsések. Ez egy igazán emberi iparág, és néha nagyon rosszul mutatjuk meg a fejlesztőknek, hogy mennyit érnek… ez egyfajta elefánt a szobában, különösen, ha körülvesz minket ez a sok bőség. Sok-sok embert elbocsátottak az év elején. Szeretném, ha tudnátok, hogy mindannyian tehetségesek vagytok, számítotok, és ti vagytok az iparág jövője. Ne hagyjátok, hogy ezt a lángot a kollektív hibáink miatt kialudjon… iparágként kitartunk,” mondta Michael Douse, a stúdió kiadói igazgatója.
„Arra kérünk, hogy csak egyszer fizessétek ki a játék árát, és ennyi – életetek végéig a tiétek lehet. Nincsenek részvényeseink, de nem is gondolunk rájuk. Van egy kifejezés a holland nyelvben. „Az őszinteség tart a legtovább”, vagy valami ilyesmi. Nem hozunk olyan döntéseket, amelyekben azt gondoljuk, hogy „ez hozhatja nekünk a legtöbb pénzt”. Hosszú távon a közösségépítés, a játékosbázis építése, a ténylegesen szórakoztató játékok építése hozza a legtöbb pénzt, ennyi az egész,” tette hozzá a Larian Studios produkciós vezetője, David Walgrave.
Technikai értelemben véve a Lariannak amúgy VAN egy részvényese. A kínai techgigász Tencentnek ugyanis kb. 30%-os tulajdonrésze van a stúdióban, ám nincsen szavazati joguk, hiába „elsőbbségi részvényekről” van szó. A további 70%-ot Swen Vincke, a stúdió vezérigazgató, illetve a felesége birtokolja. És a Larian jól teszi, hogy kiemeli, mi a baj a játékiparban…
Forrás: PCGamer