Az Unreal Engine 5 és az Unreal Engine 4 az egyik leggyakrabban használt technológia a játékok mögött, de PC-n mostanában kissé instabilak az ezeket használó címek.
Az Epic Games áll az Unreal Engine mögött, és a cégnek már most megvan a bűnbakja amiatt, hogy a játékok kissé instabilak manapság. Napjaink csúcskategóriás PC-inek processzorjaiban sok mag és szál van, magas órajellel és általában ehhez hasonlóan nagy fogyasztással. Főleg az Intel Core i9-es CPU-i ilyenek (egy i9-14900KS önmagában is képes több mint 300W-ot fogyasztani!), és az alaplapok BIOS-ában turkálva még inkább ki lehet sajtolni a teljesítményt a processzorból.
Az Epic Games egyik divíziója, a RAD (ami a Bink videócodecet és az Oodle adattömörítő technológiája mögött áll) úgy véli, hogy az Intel Core i9-13900K és 14900K processzorai (és kisebb mértékben az i7-13700 és i7-14700 termékcsalád is) problémásak, és a hardveres hiba miatt hajlamos az UE4-UE5-ös játék hirtelen kiakadni. A szoftveres csapat hozzáteszi, hogy sem a saját termékei, sem az Unreal Engine kódjában nincs ehhez közük, uyanis a CineBench, a Handbrake és a Visual Studio használata során is bekövetkezhet hiba.
Ha egy játékra szánt PC-nk van egy 13. vagy 14. generációs Core i9 (esetleg K-s i7) processzorral, és egy kevés VRAM hibaüzenettel akad ki valami, akkor az nem a videókártyánk miatt lehet, hanem a processzor miatt. Ezért az alaplap BIOS-ában kell módosítani a beállításokat, vagy az Intel XTU-ját (Extreme Tuning Utility) vessük be. A teljesítményre szánt magok (P, Performance) szorzóját érdemes eggyel vagy kettővel csökkenteni (x55-ről x54-re vagy x53-ra), mert ez általában kiküszöböli a hibákat, de ha az XTU-ból tesszük ezt, mindig állítgatni kell; a BIOS-ban módosítva nem.
A shaderek összeállítása és a videókitömörítés hirtelen megterhelheti a CPU magjait, és ha hosszabb távon fennmarad a terhelés, elérheti a fogyasztási korlátokat, és ez a stabilitásra rossz hatással lehet. Szóval az Intel talán túlzásokba esett…
Forrás: PCGamer
It could be a cpu degradation or a bad cpu from the start issue, but it's crazy to see just how many gamers are affected by this. I have been on countless forums, and there are tens of thousands of gamers who have run into this issue and given up just like I was going to.
— Hassan Mujtaba (@hms1193) February 21, 2024