Az Nvidia egy hírlevelében közölte, hogy az ingyenesen játszó közönségnek kéretlen plusz is jön.
A cég közleménye szerint azok a játékosok, akik nem fizetnek az Nvidia szolgáltatásért, maximum két percnyi „videós szponzorüzeneteket”, azaz reklámokat kapnak minden kör előtt. Mivel ez maximum egy órát jelent, óránként két percnyi reklám jár nekik, és ez a változás napokon belül el is indul, mivel március ötödikétől be is vezeti az Nvidia a reklámokat abban reménykedve, hogy a várakozási idők így csökkenni fognak. (A türelmetlen közönség a reklámokat látva kilép a rendszerből?)
A fő indok a reklámok bevezetése mögött az, hogy folytatólagosan támogatni tudja így az Nvidia az ingyenes szolgáltatást, azaz a nem fizető közönségből is pénzt tud teremteni magának a cég, de mivel több játékosuk van, ezzel is szeretné pozitívan tartani a szolgáltatás mérlegét, miután az utóbbi kilenc hónapban sok AAA játékot adott az Nvidia hozzá a Microsofttal között megállapodásnak köszönhetően. Így a Halo Infinite, a Gears 5, a Gears Tactics, a Deathloop, a Dishonored-sorozat, a Grounded, a Pentiment, a teljes Age of Empires franchise, a Starfield, a Forza Motorsport (8), a Forza Horizon 4 és 5, a Ghostwire: Tokyo, a Minecraft Dungeons, illetve a State of Decay 2 is játszható a felhőből, és ehhez az Activision Blizzard címei is csatlakoznak (Call of Duty, Diablo IV, Overwatch 2).
A GeForce Now Priority és Ultimate előfizetőinek NEM kell tartaniuk a reklámoktól. A Priority havi 11 euró (~4400 forint) vagy fél évre 55 (~22 ezer forint). Akár 1080p/60 FPS streamet kapunk sugárkövetéssel (ray tracing = RTX), hat óráig játszhatunk egyhuzamban. Az Ultimate havi 22 dollár (~8800 forint) vagy két évre 110 (~44 ezer forint). Exkluzív hozzáférést ad az RTX 4080-at használó szerverekhez, akár 4K/120 FPS RTX-es streamet kapunk, amit egyhuzamban nyolc óráig használhatunk. Az európai árakat októberben növelte meg az Nvidia.
Várható volt, hogy ehhez folyamodik a cég. Vajon mikor látunk hasonlót a Microsofttól?
Forrás: WCCFTech