A Capcom játéka az Xbox Game Passon keresztül is elérhető lesz, így nem csoda, hogy a tegnapi Xbox-adáson láthattuk.
A játék története akkor kezdődik, amikor a legendás Kafuku-hegyet elborítja egy gonosz fertőzés, és a 12 maszkot, valamint azok különleges képességeit ellopják. Főhősünknek, Soh-nak Yoshiróval, az isteni erőkkel rendelkező leányaal együtt kell dolgoznia, hogy megtisztítsák a falvakat a fertőzéstől. A Soh és a falusiak által viselt maszkok mindegyike más-más isteni erővel rendelkezik, és ezek az erők jelentik a kulcsot Yoshiro védelméhez. Ahogy további falvakat tisztítunk meg, újabb maszkokat kapunk vissza, és a különböző falusiakkal együttműködve, akiket minden egyes maszk felold, a Kafuku-hegy eredeti szépségében tündökölhet.
A játék ötvözi a „táncoló kardok” izgalmas akcióját azzal a stratégiai elemmel, hogy eldönthetjük, mely falusiak csatlakoznak hozzánk az egyes falvak megtisztítására irányuló úton. A napközbeni harcra való felkészülés, valamint a lány és a falu éjszakai védelme a hegyek gonosz szellemeitől (Seethe) Soh sikeréhez elengedhetetlen. Nézzük a játékmenetet nappal és éjszaka egyaránt. Nappal fedezzük fel a falukat, vegyük le a rontásokat, és mentsük meg a falusiakat. Javítsuk meg a szerkezeteket, hogy előnyben legyünk a Seethe éjszakai támadásaival szemben.
A különböző maszkok különböző erőket biztosítanak, amelyek segítségével egyes falusiak a közeli támadásokban jeleskednek, míg mások gyógyítani tudják a legénységet. Gondoljuk át stratégiailag, hogy mely falusiakat sorozzuk be, és hol helyezzük el őket a csata előtt. A jobb közelharci támadók az első sorokban, a távolsági támadók pedig a hátsó sorokban lehetnek hasznosak. Használjuk ki a terep adottságait, készítsük elő a pozícióinkat, és készüljünk fel az epikus csatára, amint a hold felkel. Minden faluban megtalálhatók a felismerhető Torii-kapuk, és a végső sikert az dönti el, hogy Yoshiro, az isteni leány sikeresen át tud-e haladni ezeken a kapukon, mielőtt a Seethe kezei által elszenvedett vereséggel néz szembe. Ám minden egyes Torii-kapu egy gonosz univerzumhoz kapcsolódik, és bejáratot biztosít a Seethe számára. Vezessük Yoshirót a Torii-kapukhoz, hogy megtisztítsa a fertőzéstől és megmentse a falut.
A naplemente előtti idő bölcs felhasználása kulcsfontosságú. Az időgazdálkodás mellett a játékosoknak stratégiát kell kidolgozniuk az éjszakai csatára. A játékosok stratégiái az erőforrás- és időgazdálkodási képességek mellett próbára vannak téve. Az éjjel az intenzív akció és a valós idejű stratégia sajátos keverékét hozza. Védjük meg Yoshirót a Seethe közelgő fenyegetésétől úgy, hogy a besorozott falubelieknek parancsolunk, miközben egyidejűleg harcba szállunk Soh egyedi, táncszerű kardtámadásaival. A trailerben először látható Kagura, a japán sintó vallásból származó hagyományos „tánc”, amelyeket generációról generációra adtak át a meggyalázottak megtisztítására. Mind Yoshiro, mind Soh a saját, figyelemre méltó módján adja elő. Ezt az egyedülálló akciót, amelyben a játékos „tánccal” tisztítja meg a tisztátalanságot, „táncoló kard akciónak” nevezte el a Capcom. Ha menet közben kell stratégiát váltani, minden falubeli új szerepeket kaphat, és az éjszaka folyamán bármikor át lehet helyezni őket a faluban. Így is meg lehet védeni Yoshirót.
A Seethe sokféle démoni alakot és formát ölthet különböző támadásokkal és képességekkel. Minden ellenséget a különböző japán yokai (gyűjtőszó mindenféle szellemekre, alakváltókra, démonokra, szörnyekre és más szörnyekre) és a történelmi folklór ihletett. A rendező által gondosan megtervezett Seethe betekintést nyújt abba a sötét esztétikába, amely Soho és a falusiakat minden egyes éjszakai csata során elmeríti. Ha a Seethe nem lenne elég, a legutóbbi játékmenetes videó bemutatta a még erősebb verziót (Festering Seethe) is.
Szóval akció és RTS keveréke lesz a Kunitsu-Gami, melynek fejlesztése a rendező, Kawata Shuichi szerint a vége felé tart. Ezért nem meglepő, hogy 2024-ben megjelenik PlayStation 5-re, Xbox Series-re, illetve PC-re (Steam, Microsoft Store). Az Xbox Game Passon is fenn lesz.