TESZT – Új év, újabb WWE adaptáció. A főleg Észak-Amerikában ismert franchise a 2K (=Take-Two) által évente jelentkezik, és az utóbbi években egyszerűsített játékmenettel rendelkezett, hogy a rajongók minél könnyebben tudjanak nekiállni a játéknak, ami a profi pankrációt és annak színházi stílusát erősen alkalmazza, viszont az utóbbi évekhez képest nem biztos, hogy erre érdemes-e 70 dollárt (28 ezer forintot) költeni, ha néhány éve megvettük-e bármeyiket.
Tapasztald meg a WrestleMania legnagyobb pillanatait a 2K Showcase of the Immortals-ban a WWE 2K24-ben, ahol újra átélheted a WrestleMania legnagyobb pillanatait. a legfeledhetetlenebb, karrieredet meghatározó mérkőzések gyűjteményét.
Fejjel az abszurditásba
Minél inkább az őrültségre koncentrál egy ilyen pankrációs játék, annál inkább le tudja kötni a játékosokat, és mivel a WWE 2K24 ilyen, a rajongók minden bizonnyal gyorsan el tudják foglalni magukat, ugyanis több évtizedre kitérő pankrációs történelem áll a rendelkezésükre. Az őrült játékmenetnek része lehet például a fegyverek dobása (és pontosan olyan hülyén fest, amilyennek lennie kell), és az ellenfelünkkel folyamatos ütésváltás is lesz egy QTE segítségével. Akár addig is agyabugyálhatjuk ellenfelünket, amíg nem hajíthatjuk egy koporsóba (Casket mód) vagy egy mentőautóba (Ambulance mód), és nem biztos, hogy szükséges a kezelés ismerete, ugyanis nagy eséllyel csak a gombok véletlenszerű nyomkodása lesz az, ami alkalmazva lesz a mérkőzés során. Eközben a bíró szerepét is betöltheti egy másik pankrátor, amit mi irányíthatunk (Special Guest Referee), és itt jól kell időzíteni, hogy mikor nevezünk egy mozdulatot szabálytalannak, vagy hogy mikor fogja le az egyik személy a másikat, de akár meg is lehet unni az egészet, hogy mi is beszálljunk a küzdelembe, és ha ezt egy kellően váratlan pillanatban tesszük, úgy lehet pontosan olyan kiszámíthatatlan a meccs, mintha valamelyik tévécsatornán közvetített programot látnánk (régebben talán a Viasat 6 sugárzott összefoglalókat).
A Showcase mód négy évtizednyi Wrestlemaniát foglal össze, így nem az lesz, amit az eddigi részekben láthattunk, így ha meguntuk John Cenát, akkor most kapunk helyette pédlául Hulk Hogant, brother. Ebben a játékmódban ha leszorítjuk ellenfelünket, nyerünk, de ha több jutalmat szeretnénk, akkor úgy kell lejátszani a meccseket, ahogy eredetileg történtek, így adott sorrendet kell követni. Csakhogy eközben a siker többször a mesterséges intelligencián múlik, vagy hogy tudjuk-e az adott mozdulatot, ami akkor éppen szükséges lenne. Az egyik szabályt viszont soha nem szabad elfelejteni: ki lehet menni a ringből, de mihamarabb vissza kell jutni, ugyanis a bíró kizárhat minket a küzdelemből. Ha számolni kezd, akkor veszély van, ha valamit elrontunk a meccsben, újra kell azt teljesen kezdeni, mert nem számíthatunk checkpointokra sem.
Seggel a ringre
Ott van még két további karrier mód. Az Undisputed a férfi, az Unleashed a női pankrátorokra koncentrál. Az egyikben Roman Reignset kell kihívni, miután ezer és ezer nap után lemond a bajnoki címéről, a másik pedig arról szó, hogy a független szcénából el kell jutni a WWE-be, és ez botrányokkal jár. Közösségi média-használat, statisztikáink javítása, ezek sem maradnak ki. Aztán a MyGM-ben a saját mérkőzéseinket hozhatjuk létre a minél nagyobb profittermelés céljával, a MyFactionben ugyanúgy a mikrotranzakciók vannak jelen (Ultimate Team, csak Take-Two stílusban…).
De mindeközben ott van az az érzés, hogy ez egy évente jelentkező játék, így ebből adódóan sosincs akkora fejlődés, ami után azt lehet mondani, hogy emiatt mindenféleképpen érdemes beruházni az idei részbe. Sok a karakter, sok a lehetőség a szórakozásra, de ez, legalábbis Európában, egy rétegjáték. Ez nem mindenkinek szól, és ebből adódóan nem biztos, hogy le tudja kötni a figyelmet, de mindenesetre jobb állapotban jelent meg mint a WWE 2K20, ott volt ugyanis a fejlesztőváltás, amikor a japán Yuke’s helyett a Visual Concepts kapta a feladatot. Ők az NBA 2K játékokkal is foglalkoznak, és látszott, hogy mennyire mély vízbe lett a stúdió dobva. Az idő viszont mégis ezt a stúdiót igazolta.
Befejező mozdulattal a győzelembe(?)
A WWE 2K24 egy hetest kap, mert laikusként is szórakoztató tud lenni. Szépen össze lehet kötni a mozdulatokat, tetszetősek az erősebb befejező mozdulatok (Super Finisher), de azért a mesterséges intelligencia továbbra is frusztráló tud lenni, a haj fizikáa (és néha a kötélé) még mindig hajlamos hibázni, és jó az, hogy a WrestleMania egyfajta játszható dokumentumfilmet kapott (ilyesmi volt nemrég valamelyik MotoGP-ben is). Vannak visszatérő játékmódok és ez jó. Minél több lehetőséget biztosít a játék, annál inkább jut el oda a WWE 2K, amit régebben, a PS1-es és PS2-es korszakban át lehetett élni. És addig még van egy megteendő út. Szóval akinek tetszik a WWE, nyugodtan gondolja az értékelést egy nyolcfelesnek, ugyanis ők sokkal jobban át fogják tudni élni mindazt, amit a Visual Concepts terméke kínál.
-V-
Pro:
+ Sok visszatérő játékmód
+ Showcase mód
+ Laikusnak is szórakoztató lehet
Kontra:
– Rétegjáték, nem nekünk szánták
– MyFaction szerencsejáték
– Bosszantó mesterséges intelligencia
Kiadó: 2K (Take-Two)
Fejlesztő: Visual Concepts
Stílus: pankráció
Megjelenés: 2024. március 8.
WWE 2K24
Játékmenet - 6.8
Grafika - 7.2
Történet - 6.7
Zene/hangok - 7.3
Hangulat - 7
7
JÓ
suplex