Nem elég, hogy a játékok PC portjai már így is szenvednek a technológiájuktól (aki azt mondja, hogy őket nem érinti, mert nem tapasztal teljesítményromlást: nem csak belőlük áll a világ), most még inkább idegesíteni akarja a PC-seket az Irdeto…
Az Irdeto új technológiája TraceMark for Games néven fut. Elméletileg a fejlesztők és kiadók így azonosítani tudják, hogy ki az, aki a játék megjelenése előtt szivárogtat valamilyen felvételt, és akár láthatatlan is lehet a technológia (például egy fali textúra módosításával is el lehet dugni ezt az egészet akár egyetlen pixel módosításával), így nem elég, hogy a Denuvo Anti-Tamper folyton hazatelefonál (a telemetria mellé sokszor többszáz megabájttal megnövekedett exe fájl, illetve így nagyobb memória- és processzorhasználat társul), még ez is itt van, hogy kényelmetlenné tegye napjainkat.
Az Irdeto szerint az új eszköz Hollywood stúdiói által használt láthatlan vízjeles technológiát használ, és egyedien azonosítja a tartalmi szivárgást főleg a játék megjelenése előtti szakaszban, és emiatt abban reménykedik, hogy a szivárogtatók meggondolják, hogy az internetre felteszik-e az anyagukat vagy sem. Így a játéktesztek és a zárt béták során lehet hasznos, és a sajtópéldányok után is szaglászni fog a Tracemark for Games, ugyanis egyedi biztonsági aggodalom a sajtós rendezvény, illetve a tesztpéldányok terjesztése.
Niels Haverkorn, az Irdeto senior alelnöke ezt nyilatkozta: „A TraceMark for Gaming bevezetésével új mércét állítunk fel a játékiparban a kalózkodás elleni küzdelem terén. Ez az innovatív megoldás nem csak az Irdeto számára jelent jelentős mérföldkövet, hanem a játékfejlesztők kreatív és pénzügyi befektetéseinek védelmében is előrelépést jelent világszerte. Az Irdetónál megértjük a játékközösség előtt álló egyedi kihívásokat, és a TraceMark a mi elkötelezettségünk annak biztosítása mellett, hogy ezeket az értékes eszközöket az életciklusuk során végig megvédjük.”
Forrás: PCGamer, Globenewswire