TECH HÍREK – A redmondi techóriás olyan javaslattal állt elő, ami a jövőben gyorsabbá és hatékonyabbá teheti a sugárkövetés (ray tracing) alkalmazását úgy, hogy a PC-nk egyik alkatrésze nagyobb használattal segíthet.
A ray tracing és a path tracing technikák egyre több játékban bukkannak fel. Ezzel immerzív, realisztikus látvány valósulhat meg, de ennek ára van (a rendszerigény nagyobb; főleg a videókártya esetében kell valami modernebb, de a processzort is megterheli a technológia). Ezt változtantá meg a Microsoft egy olyan dokumentummal, ami a „Rendszerek és módszerek a sugárkövetést gyorsító struktúra részletességi szintű feldolgozásához” címet kapta.
A dokumentumból idézünk: „A videojátékok és más hasonló alkalmazások részeként a sugárkövetés gyorsítási struktúráit a szoftver egyre gyakrabban kifejezetten szerkeszti vagy újratermeli, hogy tükrözze a potenciálisan látható geometria aktuális készletét. Az ilyen gyorsítási struktúrák most más adatokkal, például a geometria- és textúraadatokkal versengenek a tárolásért (mind a tartós (pl. flashmemória), mind a nem tartós (pl. RAM)).
A gyorsító struktúrák memóriarészesedésének ez a növekedése jelentősen nagy memóriaigényű rendszereket eredményezett, ráadásul a gyorsító struktúrák nagy mennyiségű adatainak lekéréséhez szükséges sávszélesség is arányosan megnőtt. Az itt leírt rendszerek és módszerek segítenek minimalizálni a sugárkövetési gyorsító struktúrák helyigényét. Ennek megfelelően szükség van a gyorsító struktúrákhoz kapcsolódó adatok jobb kezelését szolgáló rendszerekre és módszerekre,” írja a Microsoft.
Mi is a lényeg? A Microsoft azt szeretné, ha kevesebb lenne a VRAM-szükséglet (az Nvidia videókártyái ezzel spórolnak), és cserébe az SSD-n tárolnák a szükséges adatokat, illetve a rendelkezésre álló RAM is bevethető lenne. A Microsoft DXR API-ja a Direct I/O programkóddal is működhet, ami jól beveti a HDD-ket vagy SSD-ket (a DirectStorage-ra kell főképp gondolni!), és mivel a PCIe Gen5-ös SSD-k lassan elterjednek még nagyobb sebességet kínálva, az eredmény még izgalmas lehet.
A Microsoft elképzelése egész jó. A RAM mégis olcsóbb (és ebből azért a 16 GB lesz lassan a minimum), az NVMe SSD-k pedig pokolian gyorsak lehetnek.
Forrás: WCCFTech, Google Patents