Hatékonyabb, gyorsabb sugárkövetésen dolgozik a Microsoft!

TECH HÍREK – A redmondi techóriás olyan javaslattal állt elő, ami a jövőben gyorsabbá és hatékonyabbá teheti a sugárkövetés (ray tracing) alkalmazását úgy, hogy a PC-nk egyik alkatrésze nagyobb használattal segíthet.

 

A ray tracing és a path tracing technikák egyre több játékban bukkannak fel. Ezzel immerzív, realisztikus látvány valósulhat meg, de ennek ára van (a rendszerigény nagyobb; főleg a videókártya esetében kell valami modernebb, de a processzort is megterheli a technológia). Ezt változtantá meg a Microsoft egy olyan dokumentummal, ami a „Rendszerek és módszerek a sugárkövetést gyorsító struktúra részletességi szintű feldolgozásához” címet kapta.

A dokumentumból idézünk: „A videojátékok és más hasonló alkalmazások részeként a sugárkövetés gyorsítási struktúráit a szoftver egyre gyakrabban kifejezetten szerkeszti vagy újratermeli, hogy tükrözze a potenciálisan látható geometria aktuális készletét. Az ilyen gyorsítási struktúrák most más adatokkal, például a geometria- és textúraadatokkal versengenek a tárolásért (mind a tartós (pl. flashmemória), mind a nem tartós (pl. RAM)).

A gyorsító struktúrák memóriarészesedésének ez a növekedése jelentősen nagy memóriaigényű rendszereket eredményezett, ráadásul a gyorsító struktúrák nagy mennyiségű adatainak lekéréséhez szükséges sávszélesség is arányosan megnőtt. Az itt leírt rendszerek és módszerek segítenek minimalizálni a sugárkövetési gyorsító struktúrák helyigényét. Ennek megfelelően szükség van a gyorsító struktúrákhoz kapcsolódó adatok jobb kezelését szolgáló rendszerekre és módszerekre,” írja a Microsoft.

Mi is a lényeg? A Microsoft azt szeretné, ha kevesebb lenne a VRAM-szükséglet (az Nvidia videókártyái ezzel spórolnak), és cserébe az SSD-n tárolnák a szükséges adatokat, illetve a rendelkezésre álló RAM is bevethető lenne. A Microsoft DXR API-ja a Direct I/O programkóddal is működhet, ami jól beveti a HDD-ket vagy SSD-ket (a DirectStorage-ra kell főképp gondolni!), és mivel a PCIe Gen5-ös SSD-k lassan elterjednek még nagyobb sebességet kínálva, az eredmény még izgalmas lehet.

A Microsoft elképzelése egész jó. A RAM mégis olcsóbb (és ebből azért a 16 GB lesz lassan a minimum), az NVMe SSD-k pedig pokolian gyorsak lehetnek.

Forrás: WCCFTech, Google Patents

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu