Bár az eredeti stúdió már hosszú ideje megszűnt, annak alapítója létrehozott időközben egy másik csapatot, és mivel ő volt a franchise alkotója is, az eredeti koncepciót így méltó módon tudja majd folytatni.
Bill Roper hozta létre anno a Flagship Studiost, ami 2003-ban jött létre, összehozta a Hellgate: Londont 2007 őszén, majd 2008 augusztusában anyagi gondok miatt bezárt a stúdió. A HanbitSoft volt a felelős a terjesztésért, és velük állapodott meg Roper, hogy az új stúdiójával, a 2022 szeptemberében alapított Lunacy Gamesszel egy új AAA játék jöhessen létre a Hellgate franchise-ban konzolokra és PC-re. A projekt kódneve Hellgate: Redemption, és egy még nem közölt helyszínen játszódik az alternatív történelmi, démonokkal tűzdelt apokaliptikus világban.
„Sok-sok éve álmodtam arról, hogy visszatérhetek a 2007-ben létrehozott franchise-hoz. Mindig is úgy éreztem, hogy a Hellgate IP-vel még van egy befejezetlen ügyem, ezért a projekt kódneve Hellgate: Redemption. Az Unreal Engine 5, a felhőalapú játékszerverek, a lehető legtöbb készen kapható megoldás és a nagyszerű társfejlesztői partnerségek használatával minden fejlesztési dollárt a játékmenetre és az innovációra fordítunk. Megtartjuk a Hellgate: London alapvető játékmenet- és történetelemeinek alapjait a jelenlegi tervezésben, de szándékunk egy izgalmas új élményt létrehozni, amely kihasználja az iparágban az eredeti játék megjelenése óta eltelt 17 év alatt elért számos előrelépést,” írta a sajtóközleményben Bill Roper, a Lunacy Games társalapítója és vezérigazgatója.
A Lunacy Games úgy jellemezte a Hellgate: Londont, hogy ez a játék többféleképpen is megelőzte a korát. Ez volt a looter shooter műfaj úttörője (tehát nem a 2009-es Borderlands kezdte ezt!), véletlenszerűen generált pályákkal rendelkezett, amihez saját 3D-s engine kellett valós idejű megvilágítás-támogatással, és olyan üzleti modellje volt, amit manapság Battle Pass néven ismerhetünk. Egy második céget is létre kellett anno hozniuk, hogy a Hellgate: London online szegmensét támogatni tudják.
Sok sikert Roperéknek; mindenesetre az Unreal Engine 5 használata kapóra jöhet nekik. A Hellgate: Redemption megjelenési időszaka és konzolos célplatformjai nem ismertek.
Forrás: Gematsu, Einpresswire