PlayStation 5-re és PC-re már meg is jelent az új frissítés a Dragon’s Dogma 2 számára, de az Xbox Series konzolpárosnak még néhány napot várnia kell a patchre, ami néhány olyan funkciót hoz el, amit a Capcom már megígért.
A patch PlayStation 5-ön és PC-n (Steamen) tehát már elérhető. A Sony konzolján (és később majd a Microsoft hardverén is…) lehetőség van a sugárkövetés (ray tracing) kikapcsolására, de a Capcom szerint ez jelentősen nem fog a teljesítményre hatással lenni, mint ahogy a mozgáselmosás (motion blur) kikapcsolása sem, ami szintén jó újítás, ugyanis nem mindenkinek tetszik ez a grafikai hatás.
Megvalósult az is, amit a közösség már régóta kért: ha már van egy elmentésünk a játékban, akkor is lehetőségünk van új elmentést kezdeni. A Capcom megígérte, hogy a későbbi frissítésekkel a frame rate-et is igyekszik javítani, de addig célszerű lehet egy 30 FPS korlát engedélyezése, ugyanis korlátlan frame rate-en fut az RE Engine-en futó játék, amit Itsuno Hideaki (Devil May Cry 2 óta a franchise rendezője) hozott össze egy tucat évvel az első rész után. PC-n a DLSS, az Nvidia felskálázó technológiája javult; további részletek a Capcom weboldalán.
A japán cég eközben már a tartalmi bővítésen gondolkodik. Bár hivatalosan még nem beszélt a Capcom róla, a Dragon’s Dogma 2 kapott egy kérdőívet, és abban megkérdezi a kitöltőktől, hogy szeretnének-e DLC-t vásárolni. A Dragon’s Dogma első része is kapott a megjelenése után tartami bővítést: a Dark Arise például a Bitterblack-sziget dungeonjével adott pluszt az alapjátékhoz kb. egy évvel annak megjelenése után. A kérdőívből nem tudjuk kitalálni, hogy miképp fog bővülni a Dragon’s Dogma 2, de a Dark Arisen példáját látva egy lehetséges opcióra már tippelhetünk.
Persze ezek a bővítések nem tüntetik el a mikrotranzakciókat, amikre már direkt születtek modok is… de a Capcom és a Bandai Namco mostanában nem kedveli a modokat bemutató YouTube-videókat.