Phil Spencer alapjaiban változtatná meg a konzolok üzletpolitikáját?!

Ma, amikor már „300 millió dollárba kerül egy videójáték elkészítése”, Phil Spencer szerint ideje lenne véget vetni a konzol-exkluzivitásnak…

 

 

A videójáték-ipar az elmúlt hónapokban megváltozott. A Microsoft négy saját játékának PS5-re és Switchre történő bevezetése az Xboxon belüli stratégiaváltás bizonyítéka. Korábban már beszámoltunk róla, hogy Phil Spencer bevallotta, hogy az Activision elbocsátásai egy nem növekvő iparág következményei. Világossá tette, hogy nem engedheti meg magának „azt a luxust, hogy ne kelljen egy nyereséges, növekvő üzletágat működtetni az Xboxon belül”.

Ugyancsak a GDC-n a Polygonnak adott interjúban beszélt az exkluzívokról, valamint a játékfejlesztés költségeiről is, ami egy olyan terület, ami az elmúlt években nagyon megnőtt.

Phil Spencer elismeri, hogy „a játékkészítéssel kapcsolatos számítások határozottan megváltoztak”. Továbbá, hogy „az exkluzivitás melletti érveket a videójátékok költségeinek emelkedésével egyre inkább előtérbe helyezik”. Ezért Spencer „olyan jövőt szeretne, ahol minden képernyő egy Xbox”.

Az Xbox-guru azt is hozzátette, hogy ma már „300 millió dollárba kerül egy videójáték elkészítése”. Ha ez a tendencia folytatódik, egyértelműnek tűnik, hogy az AAA-modell a veszteségessé és fenntarthatatlanná válás veszélyével fenyeget. „Nem lehetsz sikeres, ha nem vonzod a vásárlókat más kiadók és más platformok közül. És mivel nem találsz új vásárlókat azokkal a játékokkal, amelyeket készítesz, mindenki ugyanazért a tortáért harcol”.

 

Phil Spencer célja, hogy még több Xbox-os játék érkezzen Switchre és PS5-re?

 

Spencer nem ment bele ebbe, de rövid- és középtávon ez is megtörténhet. „Elmondom, hogy minden döntés, amit ma és holnap meghozunk, az Xbox javát szolgálja. Tudom, hogy néha a dolgok fegyverré válnak, hogy van valami gonosz a háttérben, ami kényszerít minket, hogy dolgokat tegyünk. Minden döntésünk azt szolgálja, hogy az Xbox hosszú távon erősebb legyen. Ez nem jelenti azt, hogy mindenki egyet fog érteni minden döntésünkkel. De az, hogy hogyan hozzuk meg a döntéseinket, döntő fontosságú.”

Spencer a következőket állítja, miután a „Z generáció szokásairól” beszélt: „Tehát az Xbox számára a mi >>márkaszempontunk<< a fiatalabb közönség bevonzása és relevánsnak maradása érdekében a következő: >>Az Xbox az a hely, ahol megtalálom a nagyszerű játékokat, amiket akarok<<„.

Forrás: Polygon

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu