A Gameloft játéka az egyik tárgyat eddig úgy is elérhetővé tette, hogy pusztán játszottuk a Disney Speedstormot; ezen hat szezon után változtatni felettébb mohó lépésnek tűnik, és ezt a közönség kritizálja.
A játék battle passát Golden Passnak nevezik. Eddig meg lehetett szerezni tokenekkel, azokat pedig pusztán játékmenettel is össze lehetett gyűjteni. Erre jött egy változtatás: a Golden Pass most már csak valódi pénzért vásárolható meg, és az 10 euró (4000 forint, vagy 20 euró/8000 forint, ha az első 15 szintet átugranánk). A Gameloft szerint sokkal inkább leköti a játékosokat ez a változtatás, és gyorsabban teljesíthetővé válik a Golden Pass. A közönség 83%-a nem éri el az 50-es szintet, és minél később kezdi a szezonban, annál kisebb ennek a százaléka.
A 49-es szintig emiatt megfelezik a szükséges XP mennyiségét, és a Golden Pass ismételhető szintje fokozatosan növekedni fog. A szezon ketté lesz bontva, és egy-egy hónapig tart, így szezononként KÉT Golden Pass lesz, így minimum 20 eurót kellene kéthavonta a játékra szánni, ha minden prémium tartalmat szeretnénk! A Redditen ezt elég sokan kritizálták, és van olyan, aki szerint a karaktereket is a Golden Passok mögé zárják, így szezononként dupla annyi pénzt kell költeni, hogy minden karakter meglegyen.
A Disney Speedstorm egy éve korai hozzáférésben (early access) van, és vannak olyan játékosok, akik rengeteg tokent összeszedtek, hogy a Golden Passokat ezekből megszerezzék. A Gameloft is aktívan ezt támogatta: a kezdeti 4000 tokenből négyet lehetett vásárolni, és maradt utána így is 400 token. Az Xbox és a PlayStation Store ennél szókimondóbb meghatározást használ, és itt is kifejezik, hogy a Golden Pass megszerzésére használható, játékmenettel (is) megszerezhető pénznem a token. A Gameloft ügyfélszolgálati weboldala továbbra is azt mondja, hogy egy szezonon belül a Golden Pass prémium szegmensét meg lehet a tokenokkal nyitni. Ez még így is van, ugyanis a 7. szezon még nem vette kezdetét. (Április folyamán indul.)
A Steamen emiatt sok negatív értékelés született, és ez nem az első alkalom, hogy ezt lépte a Gameloft. Októberben, nem sokkal a megjelenése előtt a Disney Dreamlight Valley free-to-play modellről fizetős megoldásra váltott…