Ezzel tehát a játék még inkább eltérő megközelítést alkalmaz mint a Prince of Persia franchise többi része; viszont hozzá kell tenni, hogy ezt a játékot nem házon belül készíti a Ubisoft, hanem a Dead Cells fejlesztői dolgoznak rajta…
Eddig is tudtuk, hogy a The Rogue Prince of Persia korai hozzáférésben (Early Access) kezdi pályafutását a Steamen májusban. Ebből joggal gondolhatnánk, hogy mivel nincsen olyan messze a tavasz utolsó hónapja, az Evil Empire ezt már kibekkeli, és addig minden erejével a játék jó kezdő állapotának megvalósítására koncentrál a francia stúdió, de tévedtünk. A játék weboldalán (lásd a második linket lent) ugyanis regisztrálhatunk a roguelite alfatesztelésére, így mondhatni korai korai hozzáférésben részesülhet a sikeres jelentkező. (Ezzel anno a Devolver Digital viccelődött az E3-on… de ez most már nem vicc!)
A héten jelentette be a Ubisoft a játékot; mi így foglaltuk ezt össze: „Tapasztaljuk meg a gyors tempójú, kihívásokkal teli, de könnyen hozzáférhető roguelite élményt, ahogy elsajátítjuk az akrobatikus mozdulatokat, és zökkenőmentesen váltogatunk a platformer és a harci szegmensek között. Találjunk új fegyvereket, használjuk fel különleges effektusokkal ellátott csecsebecséket, és fejlesszük azokat, hogy egyedi buildünk legyen. Fedezzünk fel új karaktereket, információkat és területeket, miközben megpróbáljuk megtalálni a módját, hogy megmenthessük Perzsiát a hun inváziótól, hogy mi legyünk az a rég álmodott hős. Vezessük a herceget a sötét sámánmágia által megrontott hun sereg elleni harcban, és találjuk meg a helyünket a királyi családban, miközben felfedezzük az élénk módon újragondolt Perzsiát. Rakjük össze a kirakós darabjait, miközben a nem lineáris történet előrehaladásával színes karakterekkel találkozunk.
Ha folyamatosan cseréljük a platformer és a harci játékmenetet, az akrobatikus mozdulatokkal kicselezhetjük és túljárhatunk elenfeleink eszén. Használjuk az ikonikus falmászást, hogy új támadási útvonalakat nyissunk, és ezzel a csapdákba sem lehet belefutni, illetve a nehezen elérhető területekre is el lehet jutni. Rúgjunk és cselezzünk, hogy kezelni lehessen az ellenséges csoportokat, amikor ők vannak többségben. Válasszunk a különböző halálos fegyverek közül, és minden egyes kör során új medálokat vethetünk be a pusztító hatásokért, és így szabadon változtathatjuk a harci stílusodat. A másodlagos fegyverek még több lehetőséget kínálnak az íjaktól kezdve a pajzsokon át a csáklyákig. Váltogassuk a kör során a felszerelést, hogy alkalmazkodni lehessen az új kihívásokhoz. Minden egyes kudarccal erősebb karakterünk lehet, ahogy új fegyvereket és medálokat kapunk, de minden alkalommal más kihívás vár ránk: minden pálya procedurálisan generált, így nincs két ugyanolyan kör.”
A The Rogue Prince of Persia május 14-én kezdi a korai hozzáférést a Steamen.
Forrás: VGC, The Rogue Prince of Persia