Cities: Skylines 2: átesett a ló túloldalára a Paradox és a Colossal Order!

Annyiszor láttuk már, hogy egy fejlesztő és/vagy kiadó pocsék állapotban ad ki egy játékot, vagy nevetséges monetizációt alkalmaz, aztán jön a bocsánatkérő kép, üzenet, és most tényleg röhejesen eltúlozták a Cities: Skylines folytatásával.

 

A Cities: Skylines 2 első megjelenés utáni DLC-je, a Beach Properties botrányos volt. Kb. négyezer forint, és az 1367 értékelésnek mindössze NÉGY százaléka volt pozitív! A valóban tengerpartinak nevezhető tartalom kb. ki is merül a négy darab fával. Ez nem valami hülye vicc, hanem tényleg négy fa is van a DLC-ben. A fogadtatás joggal volt negatív, és emiatt Mariina Hallikainennek (a Colossal Order vezérigazgatójának) és Mattias Liljának (a Paradox vezérigazgató-helyettesének) közös közleményben kellett a közönség bocsánatáért esedezniük.

Good on them
byu/LossAndSeparation inCitiesSkylines2

A legtöbb játékosnak visszaadják a pénzüket, és a DLC-t ingyenessé teszik. Akik a Cities: Skylines 2 Ultimate Editiont vásárolták meg, nem kapnak vissza pénzt, ugyanis jelentősen komplex a részleges pénzvisszatérítés. Helyette három Creator Packot és három rádióállomást kapnak, aminek az összértéke 40 dollár, és ezek valamikor az év végére elkészülnek. Ezen túl azonnali, értelmes változtatást eszközölnek a játék fejlesztése és a kommunikáció kapcsán. Az alapjátékra és a moddolási eszközökre koncentrálnak, és ebbe a közösséget is igyekeznek bevonni, így lesz egy találkozó a játékosok képviselőivel. Őket a követőik száma alapján válogatják ki, és szerintük így a legtöbb játékost lesznek képviselni. A transzparencia biztosítása mellett a cél az, hogy ne kövessék el ugyanazokat a hibákat, amiket eddig.

Januárban Hallikainen arra hívta fel a figyelmet, hogy a játékosok közötti rossz, mérges viselkedés miatt a fejlesztők meghátrálhatnak, és úgy tűnik, hogy az óvatossága jogos volt. A Bridges and Ports kiegészítő a játék számára nem idén, hanem csak 2025-ben fog megjelenni, és a Cities: Skylines 2 konzolos portját is elhalasztották, de itt az optimalizálás miatt döntöttek így, és azt reméik, hogy októberre elkészülnek. Hallikainen és Lilja szerint a konzolos csapat eltér a PC-stől, így a konzolosok problémái nincsenek hatással a PC-s tervekre.

A Steamen és a Redditen is mérgesek a játék eddigi állapota miatt, de a Colossal Order és a Paradox eddigi mentalitása miatt jogosan. Októberben, a játék megjelenése után egy nappal a fejlesztők azt mondták, hogy a teljesítményre vonatkozó problémák nem a játék alapjaiban keresendőek, és hogy a fizetős DLC-k addig nem jelennek meg, amíg a rossz teljesítményt nem orvosolják. A patchek javítottak rajta, de még mindig gyengén fut a játék, és a DLC-s ígéretüket ugyebár nem tartották be.

A Cities: Skylines 2 rekordja az egyidejű játékosok esetében 104 ezer fő volt, az első rész duplája. Ma már 6 ezer körül van. Innen lesz szép fordítani.

Forrás: PCGamer, Steam, Paradox,

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu