Suzuki Yu (aki anno a SEGA alatt több népszerű játékon dolgozott) szerint az is kifejezetten szórakoztató lehetne, ha a Shenmue első és második részéből készülne egy remake az Unreal Engine 5 segítségével.
2022 áprilisában hallottunk utoljára a Shenmue IV-ről. Akkor a 110 Industries arra utalt, hogy talán összeállna Suzuki stúdiójával, a Ys Nettel, de aztán abból nem történt semmi. A Shenmue Dojo rajongói oldalnak adott interjúban pedig Suzuki elmondta, hogy a Shenmue IV-en jelenleg nem is dolgozik a stúdió, mert még mindig csak a tervezési fázisban van, mivel szükségük van egy partnerre. A jelenlegi, nehézkes játékipari helyzetben ez nem lesz számukra egyszerű feladat, és a harmadik rész eladásai Lars Wingefors, a három részre bomló Embracer Group vezérigazgatója szerint csak „jók” voltak (a Shenmue III-at az Embracer alá tartozó Deep Silver adta ki).
A Shenmue III megjelenése után nem sokkal Suzuki arra vállalkozott, hogy Ryo történetét a rajongókkal közösen befejezze. Azt a játékot anno a Kickstarteren finanszírozták meg (és több mint 6,3 millió dollárt, úgy negyedmilliárd forintot szerzett ott, így továbbra is a legnagyobb közösségi finanszírozást kapó játék lett). Ezek a napok viszont elmúltak, és valószínűleg Suzuki ezért sem akar egy Kickstartert a Shenmue IV-nek, amelynek mozgásdigitaizálási (motion capture = mocap) folyamatairól is beszélt:
„A Shenmue III esetében a mocap nagy részét mágneses érzékelő rendszerrel végeztük. A mozgásrögzítési technológia mostanra fejlett, így a Shenmue IV esetében valószínűleg optikai érzékelést használnánk. A prototípusát itt fogjuk elkészíteni, a véglegeshez pedig kiszervezzük [a folyamatokat]. Van azonban néhány dolog, amit még házon belül kell elvégezni. Ha valakit megütsz, ő megsérül, igaz? De látni akarom a reakciót, amikor megütik őket,” mondta Suzuki.
Suzuki arról is beszélt, hogy az első két Shenmue Unreal Engine 5-ös remake-jét is megvalósítaná, ha lenne partnere, de most a Shenmue IV-re, illetve később a történetet lezáró ötödik részrre koncentrál. Öt, hat koncepciója van, kisebb, nagyobb egyaránt, és az egyiket az év végére bejelenthetik. Az Air Twisterről (Apple Arcade-on megjelent rail shooter) arról mondta, hogy jó fogadtatása volt, és megfontolná a folytatás fejlesztését is.
Tehát vannak ötletei dögivel.
Forrás: WCCFTech