Shenmue IV: egyedül nem fog megvalósulni

Suzuki Yu (aki anno a SEGA alatt több népszerű játékon dolgozott) szerint az is kifejezetten szórakoztató lehetne, ha a Shenmue első és második részéből készülne egy remake az Unreal Engine 5 segítségével.

 

2022 áprilisában hallottunk utoljára a Shenmue IV-ről. Akkor a 110 Industries arra utalt, hogy talán összeállna Suzuki stúdiójával, a Ys Nettel, de aztán abból nem történt semmi. A Shenmue Dojo rajongói oldalnak adott interjúban pedig Suzuki elmondta, hogy a Shenmue IV-en jelenleg nem is dolgozik a stúdió, mert még mindig csak a tervezési fázisban van, mivel szükségük van egy partnerre. A jelenlegi, nehézkes játékipari helyzetben ez nem lesz számukra egyszerű feladat, és a harmadik rész eladásai Lars Wingefors, a három részre bomló Embracer Group vezérigazgatója szerint csak „jók” voltak (a Shenmue III-at az Embracer alá tartozó Deep Silver adta ki).

A Shenmue III megjelenése után nem sokkal Suzuki arra vállalkozott, hogy Ryo történetét a rajongókkal közösen befejezze. Azt a játékot anno a Kickstarteren finanszírozták meg (és több mint 6,3 millió dollárt, úgy negyedmilliárd forintot szerzett ott, így továbbra is a legnagyobb közösségi finanszírozást kapó játék lett). Ezek a napok viszont elmúltak, és valószínűleg Suzuki ezért sem akar egy Kickstartert a Shenmue IV-nek, amelynek mozgásdigitaizálási (motion capture = mocap) folyamatairól is beszélt:

„A Shenmue III esetében a mocap nagy részét mágneses érzékelő rendszerrel végeztük. A mozgásrögzítési technológia mostanra fejlett, így a Shenmue IV esetében valószínűleg optikai érzékelést használnánk. A prototípusát itt fogjuk elkészíteni, a véglegeshez pedig kiszervezzük [a folyamatokat]. Van azonban néhány dolog, amit még házon belül kell elvégezni. Ha valakit megütsz, ő megsérül, igaz? De látni akarom a reakciót, amikor megütik őket,” mondta Suzuki.

Suzuki arról is beszélt, hogy az első két Shenmue Unreal Engine 5-ös remake-jét is megvalósítaná, ha lenne partnere, de most a Shenmue IV-re, illetve később a történetet lezáró ötödik részrre koncentrál. Öt, hat koncepciója van, kisebb, nagyobb egyaránt, és az egyiket az év végére bejelenthetik. Az Air Twisterről (Apple Arcade-on megjelent rail shooter) arról mondta, hogy jó fogadtatása volt, és megfontolná a folytatás fejlesztését is.

Tehát vannak ötletei dögivel.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu