Az Xbox-elnök Sarah Bond arról is beszélt, hogy a felhőből való játékban mekkora növekedési potenciált lát, illetve volt egy „válasza” a bezárt stúdiókra is…
Bond a Bloomberg Tech vendégeként beszélt arról, hogy valamikor júliusban elindul a régóta várt, és a The Verge szerkesztője, Tom Warren által már októberben említett mobilos Xbox-bolt az interneten, hogy így oldalazzák ki az Apple App Store és a Google Play Store korlátozásait. Az első játékok a Microsoft IP-i lesznek (pl. a Minecraft és az Activision Blizzard Kinggel megszerzett Candy Crush), később pedig a partnerek számára is ki fogják majd nyitni a kapukat:
„Sokat beszélünk arról, hogy 3 milliárd játékos van. Ebből kettő mobilon játszik, és ennek a fele valóban mobilon és egy másik eszközön játszik. De valójában nincs olyan játékplatform az üzletben, amely a játékosok köré összpontosulna, és valóban minden eszközön átívelne, ahol az ember, a játékkönyvtára, az identitása és a jutalmai magával utaznak, nem pedig egyetlen ökoszisztémához vannak kötve. Már régóta felismertük ezt a lehetőséget, de biztosak akartunk lenni abban, hogy bármit is építünk, az valóban a mobilon natív játékokkal játszó emberekhez és azok alkotóihoz kötődik. Fontos volt számunkra, hogy egy olyan csapattal álljunk össze, amely valóban mélyreható szakértelemmel rendelkezik a mobilok terén, de most már mi vagyunk az.
Júliusban fogjuk elindítani a mobilos áruházi élményünket. Azzal fogjuk kezdeni, hogy a saját first-party portfóliónkat hozzuk be oda. Olyan játékok fognak megjelenni, mint a Candy Crush és a Minecraft, majd ezt a képességet kiterjesztjük a partnerekre, hogy ők is kihasználhassák ezt, és valódi, platformokon átívelő, játékközpontú mobilos élményt nyújthassanak. A weben fogjuk kezdeni; és ezt azért tesszük, mert így valóban olyan élményt kapunk, amely minden eszközön, minden országban elérhető, függetlenül a zárt ökoszisztémájú áruházak politikájától, és onnan fogjuk kiterjeszteni.
Egy ideje már befektetünk a felhőalapú játékokba, mert valóban hiszünk abban, hogy az iparág és a fejlesztők számára fontos, hogy ezeket a gyönyörű, magával ragadó élményeket több játékos számára is elérhetővé tegyük. Tudjuk, hogy az emberek játszani akarnak ezekkel az élményekkel, és óriási növekedést látunk. Több a kereslet mint a kínálat ezen a területen. Több kapacitást fogunk kiépíteni, és több lehetőséget fogunk bevezetni, hogy az emberek beugorhassanak és játszhassanak a felhőben. Ez a terület gyorsabban növekszik, mint a teljes piac, és valóban új játékosokat és növekedést hoz számunkra, így ez egy olyan terület, ahová többet fektetünk be, és ezt izgatottan várjuk,” mondta Bond.
Aztán beszélt egy percen keresztül a semmiről is. Nem vicc: amikor szóba jött a több bezárt stúdió (így az Arkane Austin és a Tango Gameworks is), Bond válasza mindennek nevezhető volt, csak válasznak nem: „Tudod, az egyik dolog, amit nagyon szeretek a játékiparban, hogy ez egy kreatív művészeti forma, és ez azt jelenti, hogy a helyzet és a sikerek minden egyes játék és stúdió esetében is nagyon egyediek. Számunkra [Xbox Game Studios = Microsoft] nem létezik egységes méret. Ezért minden egyes stúdiót, minden egyes játékcsapatot megnézünk, és számos tényezőt figyelembe veszünk, amikor ilyen döntéseket és kompromisszumokat kell hoznunk. Mindez azonban a hosszú távú elkötelezettségünkre vezethető vissza az általunk készített játékok, az általunk készített eszközök és a felületek iránt, valamint annak biztosítására, hogy az ígéreteinket be tudjuk váltani.”
Xbox president Sarah Bond responds to a question from Bloomberg's @dinabass about why Hi-Fi Rush developer Tango Gameworks was shut down. Full interview here: https://t.co/te5Trhut0Q pic.twitter.com/LGs0n9iV0t
— Tom Warren (@tomwarren) May 10, 2024
Jobban tette volna, ha erről nem beszél. Amúgy decemberben Phil Spencer, az Xbox-vezér már kiemelte, hogy a mobilos Xbox-bolt a stratégiájuk egyik kulcsfontosságú eleme…