A Dragon Age és a Mass Effect veteránja, David Gaider az Electronic Arts-ot ért kritikájában az Anthemre utalt.
Abban mindannyian egyetértünk, hogy a videójáték-ipar válságban van. Emiatt sok fejlesztőt elbocsátanak, a cégek stúdiókat zárnak be, vagy éppen a játékokat törlik. A cégek rossz menedzsmentje és előrejelzései mellett a válság egyik tényezője, hogy a triple A játékok modellje a magas fejlesztési költségek és az ilyen típusú javaslatoknál kezelt túlzott idők miatt összetett kérdés. Az Electronic Arts-nál mindezt jól tudják. De mi lehet a megoldás?
Egy lehetséges megoldásnak ebben a helyzetben az AI tűnik, mivel egyik fő funkciója, hogy olcsóbbá tegye az ilyen típusú címeket és lerövidítse a fejlesztési időt.
Ez azonban sok fejlesztő számára kétélű kardnak tűnik. Hiszen nem kizárt, hogy a mesterséges intelligencia miatt állás nélkül maradnak. Munkájukat előbb-utóbb helyettesítené a mesterséges intelligencia. Az EA vezérigazgatója eltökélt a mesterséges intelligencia mellett. Nemrég kifejtette, hogyan segített nekik az EA Sports FC esetében. Az ilyen kijelentések azonban nem jöttek be a 17 éve a BioWare-nél dolgozó veterán fejlesztőnek.
David Gaider, aki nemtetszését fejezte ki az Electronic Arts „éhsége” miatt, amiért az AI-t a játékfejlesztésbe akarja bevezetni, az X/Twitter-fiókján így nyilatkozott: „Ha nem lenne világos, az »éhség«, amire itt utalunk, egy olyan táblázat csábítása, ahol a munkaerőköltségek hirtelen apró sávként jelennek meg a többi sávhoz képest, és egy csapat vezető egy asztal körül bólogat, és újra és újra a »ROI« és a »jó, igen, jó« szavakat ismételgeti.”
Az AI kétélű kard, de az Electronic Arts ettől még forgatja
A BioWare veteránja a továbbiakban kritikával illeti a vállalatot ebben a kérdésben: „Azt akarják elhitetni veled, hogy az alattuk dolgozó fejlesztők izgatottak az ötlet miatt, hogy a generatív AI-t beépítik a folyamataikba, de biztosíthatlak, hogy amit lelkesedésnek vettek, az valójában a kétségbeesés jajveszékelése volt, mint amikor tájékoztatták azt a csapatot a »menő« új megbízatásukról a game-as-a-live-service-re vonatkozóan” – mutat rá. Az utóbbi cím, amelyre utal, az Anthem, a BioWare legnagyobb kudarca.
Ennek ellenére azonban a BioWare következő játéka várhatóan a Dragon Age: Dreadwolf lesz. Utóbbi akár még idén, vagy legalábbis a jelenlegi pénzügyi év vége előtt, 2025 áprilisáig megjelenhet. Még hátrébb a sorban ott figyel a Mass Effect 4, amely még mindig a fejlesztés korai szakaszában van.
Forrás: X
In case it's unclear, the "hunger" referred to here is the allure of a spreadsheet where the labour costs suddenly show as a teeny tiny bar compared to the other bars and a bunch of executives around a table nod and repeat "ROI" and "good, yes, good" over and over again. https://t.co/akAMhghTzR
— David Gaider (@davidgaider) May 10, 2024