A Take-Two vezérigazgatója azt állítja, hogy a Private Division, az indie ágazat alá tartozó két stúdió nem lett bezárva, viszont továbbra is olyan érzésünk van, mintha mismásolna a kiadó.
Áprilisban hallottuk, hogy a Take-Two munkaerejének 5%-át, kb. 600 embert küld el, amivel több, ismeretlen játékprojektnek is befellegzett, majd ezután számolt be a Bloomberg arról, hogy a Roll7 (OlliOlli, Rollerdrome) és az Intercept Games (Kerbal Space Program 2) is game over-t kapott a nyakába. Erre itt van egy IGN-interjú Strauss Zelnickkel, a Take-Two vezérigazgatójával, aki nem nagyon akarja tisztán kimondani, hogy mi a helyzet a két stúdióval:
„Nem zártuk be ezeket a stúdiókat, hogy tisztázzuk, és folyamatosan vizsgáljuk az összes stúdiónk megjelenési ütemtervét, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy van-e értelme. Tehát nagyon megfontoltak vagyunk, mivel egy költségcsökkentési program közepén vagyunk, amelyet már lezártunk, és most teljes mértékben bevezetünk. Bejelentettük, hogy 165 millió dollárt takarítunk meg a meglévő és jövőbeli költségeken, de nem zártunk be semmit,” mondta Zelnick. Erre az IGN megkérdezte volna, hogy ezzel cáfolja-e a Bloomberg információit, mire egy Take Two-s szóvivő azt mondta, hogy nem részletezték pontról-pontra, hogy az 5%-os leépítés miképp történt…
Az üzleti évre szóló jelentésükben a Take-Two kimondta, hogy a 2027-es üzleti év végére 40 játékot tervez kiadni a cég, nem beleszámolva a frissen felvásárolt Gearboxot. Csakhogy három hónappal ezelőtt, az előző pénzügyi jelentésükben a Take-Two menetrendjében 52 cím volt. Tehát egy tucat játékot leállíthattak, de nem mindegyiket, mert lehet, hogy néhányat a 2027-es üzleti éven túlra halasztottak.
Karl Slatoff, a Take-Two elnöke ezt mondta: „A frissített kiadási ütemtervünk tükrözi a közelmúltban végrehajtott költségcsökkentési programunk intézkedéseit, amelynek keretében számos címet töröltünk, hogy erőfeszítéseinket és erőforrásainkat azokra a franchise-okra összpontosítsuk, amelyekről úgy gondoljuk, hogy a legjobb esélyeinket jelentik a jelentős kritikai és kereskedelmi siker elérésére. Ezek a címek nem tartoztak az alapvető franchise-aink közé, és várhatóan nem befolyásolják jelentősen a következő könyvelési növekedésünket.” Ezt megerősítette Laini Goldstein, a cég pénzügyi igazgatója is:„Ami a működési kiadásokat illeti, nemrégiben költségcsökkentési programot hajtottunk végre, amely várhatóan több mint 155 millió dollár éves költségmegtakarítást eredményez a teljes üzletágunkban. Ezen erőfeszítések részeként számos olyan fejlesztés alatt álló projektet szüntettünk meg, amelyekről nem gondoltuk, hogy megfelelnek majd a pénzügyi referenciaértékeknek.”
Szóval néhány játéktól elbúcsúztak… valószínűleg az indie címektől.