A Baldur’s Gate első részének már-már ikonikusnak is mondható helyszíne is benn lehetett volna a Larian Studios kiváló játékában, ami jó utalás lehetett volna a múltra.
A lokáció, amiről szó van, Candlekeep néven fut. Ezen a helyen vannak a bemutató mellékküldetések (pl. egy beteg tehén meggyógyítása, egy könyv megtalálása egy szénakazalban, patkányirtás egy raktárban), amiket óvatlanul játszva ki is hagyhatott a játékos, holott ezekkel XP-t szerezhetett volna ezen a könyvtárszerű területen, amit aztán a Baldur’s Gate hatodik fejezetében újra láthattunk. Ez a helyszín eljuthatott volna a Baldur’s Gate 3-ba, és Adam Smith, a játék vezető írója elmondta a Rock Paper Shotgunnak adott interjúban, hogy miért nem játszhattuk azt.
„Volt egy csomó ötletem hozzá. Úgy gondolom, hogy ez egy jó helyszín, részben azért, mert visszamegy oda, ahol minden kezdődött. Szóval ez mindig is lenyűgöző volt. De azért is, mert van egy tudományos börtön, és van valami érdekes az ilyen könyvtári börtönökben. Hatalmas, tudod, a történeten belül. És az ötlet, hogy van ez a hely, ahová el kell menned, hogy kutatást végezz, vagy valami ilyesmi, vagy le kell menned oda. És aztán azt is mondhatod, hogy itt nevelkedett a Bhaalspawn – tudod, ez nagyon, nagyon vonzó.
Szóval van egy hely az Elfeledett Birodalmakban, vagy mondhatnám úgy is, hogy a D&D univerzumában, amit úgy hívnak, hogy Távoli Birodalom. És a mondák szerint ott kezdődtek az elmeölők – ez a kozmikus horror helye, tudod. Szóval volt ez az egész ötletem, hogy van egy látnok, aki a Gyertyafény alján ül, aki alapvetően a Távoli Birodalmakba bámul, és teljesen megőrült, és neked le kell menned oda, hogy kiderítsd, mit látott. Még mindig úgy gondolom, hogy nagyon király lett volna. És tudod, van egy pont, ahol az a kérdés, hogy ez most tartalom a tartalom kedvéért? Utálom a „tartalom” szót, de tudod, ez tényleg hozzáad a történethez és az utazáshoz, amin épp vagyok, ahol a kalandomban vagyok? Túl sok klimax, csúcspont lehet. Ezek is kimerítőek. Már megint nem a szexről beszélek,” mondta Smith.
Szóval a plusz helyszín a játék tempójának ártott volna, és a Baldur’s Gate 3 már így is nagy…
Forrás: PCGamer, Rock Paper Shotgun