Nintendo Switch 2: az Nvidiát is zavarba ejti, amit a Nintendo művel [VIDEO]

A „zöldek”, akik új sebességbe kapcsoltak (évente új architektúrával terveznek, nem pedig kétévente), nem nagyon értik, hogy a japán cég miért nem adta ki a Switch bejelentésre váró utódját.

 

Moore’s Law Is Dead Broken Silicon podcastjének legújabb részében volt téma, hogy az Nvidián belül néhány ember nem érti, hogy a nagy N következő konzolja miért nem jelent még meg, ugyanis állíólag 2023-ban kellett volna ennek megjelennie. Fogalmunk sincs, hogy miért nem történt meg a Switch leváltása, de lehetséges, hogy azért döntött így a Nintendo, hogy valamelyest a konzol terveit megváltoztatták, így valamelyest megnövelve a platform teljesítményét.

Eredetileg egy 8 nanométeres gyártási folyamattal készült volna a Nintendo Switch 2 (hivatalos nevét még nem tudjuk), és ez megváltozhatott azzal, hogy a japán cég eltolta a megjelenését 2025-re. A modernebb technológia a Samsung jóvoltából jobb energiahatékonyságot, több kapacitást, illetve alacsonyabb költséget eredményezhet. Moore’s Law Is Dead kiemelte, hogy a 8 nm-es technológia használata nem lenne már logikus, ugyanis például a TSMC is fejlesztett azóta, és a könnyebben gyártható technológiájukat olcsóbban meg lehet szerezni. Ha modernebb technológiával készül a konzol utódja, akkor dokkolva 4,5 TFLOPS számítási teljesítményt tudna az eddigi kb. 4 TFLOPS helyett.

A konzol specifikációi még megerősítésre várnak, de a szivárgásokból össze lehet rakni: ha valóban 12 GB LPDDR5X RAM lesz benne, az Xbox Series S-nél jobb minőségű textúrákat használhat, de a teljesítmény tőe elmaradna a gyengébb processzor miatt. Az Nvidia DLSS segíthetne a 1080p-nél nagyobb felbontás elérésben, de nemrég írtuk, hogy a 4K/30 FPS párosítás nem nagyon lesz gyakori.

A Nintendo hamarosan be kell, hogy jelentse, mi érkezik a Switch után, hiszen idén már több mint hét éve, hogy megjelent a platform, és általában egy konzol 7-8 évnél tovább nem nagyon van piacon (vagy ha igen, akkor addigra már az utód is megvásárolható lesz).

Forrás: WCCFTech

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)