Ugyanaz a csapat valósította meg a portot, akik a The Legend of Zelda: Ocarina of Time portolása mögött álltak 2022-ben, úgyhogy nem kevés munka kellett ahhoz, hogy a másik N64-es Zeldát is jó minőségben átvigyék PC-re.
A Harbour Masters projektje 2Ship2Harkinian néven futtatja a The Legend of Zelda: Majora’s Mask PC portját, amiben HD grafika, magasabb frame rate, ultraszéles monitorok és felbontások támogatása, illetve modtámogatás is található. Tavaly novemberben fejeződött be a Majora’s Mask kódvisszafejtése olvasható programkóddá, és ezt követően láttak hozzá a PC port megvalósításához. Ennek a projektnek amúgy semmi köze nincs az újrafordított programkódú porthoz, ami májusban jelent meg: az ugyanis egy nagyobb körben használható eszköz segítségével készült, hogy bármelyik N64-es játékot futtathassuk PC-n.
„A PC-s port nagyjából ugyanúgy működik, mint [az Ocarina of Time portja]. Ugyanazt a mögöttes technológiát használja, amit mi írtunk könyvtárként, hogy segítsük a Nintendo 64-es játékok modern platformokra történő portolását, a libultraship-et. A különbség, amit a játékosok észrevehetnek [az újrafordítási projekthez képest], hogy a 2Ship több funkcióval rendelkezik majd, és határozottan több nagyszabású funkcióval, mivel a statikusan újrafordított assembly kód helyett a nehezebben használható C kódra dekompilált magas szintű kódját használja. Jelenleg az újrafordított projekt pontosabban rendereli a hardvert, mivel az általuk használt renderelő, az RT64 pontosabb mint a miénk, a Fast3D. Dolgozunk az új renderelő támogatásán,” mondta a Harbour Masters szóvivője.
A Matrix Interpolationnel bármilyen frame rate-et választhatunk, de a játék logikája továbbra is 20 FPS-re kötött. A jobb analóg karral szabadul körülnézhetünk, lehetséges az automatikus mentés bizonyos időközönként, az Ocarina of Time-ban látott pause mentés is megvalósult, a bináris elmentéseket importálni lehet az újrafordított verzióból vagy az emulátorokból. Bármilyen tárgyat vagy maszkot a D-Pad gombjaira tehetünk, a kezelőfelületet beállíthatjuk (nem csak 4:3 lehet), külön lehet állítani a hangerőket (fő, fő zene, alzene, hangeffektek, fanfare hangeffektek, háttérzaj), a debug kamera funkcióval bárhová tehetjük a kamerát, több jelenetet át lehet ugrani, az Owl elmentések megmaradnak (egy mentés folytatása is megőrzi), és több, a játékmenethez köthető módosítás is történt.
Az eredmény remek, de kell hozzá a játék N64-es ROM-ja!
Forrás: VGC