Egy friss bejelentés sokkal jobb visszajelzéseket kapott mint egy korábban már megerősített, de a minap videóban normálisan megmutatott játék, és ebben a két játék eltérő műfaja is nagy szerepet játszott.
Az Astro Bot és a Concord is felbukkant a State of Play során, és mindkettőről beszámoltunk már a hírekben. Csakhogy a két játék között hatalmas eltérés van nem csak műfajilag (Astro Bot: egyjátékos platformer; Concord: többjátékos, csapatos lövöldözős, élő szolgáltatású játék), hanem a YouTube-os videók értékelésében is merőben más eredményt mutat fel a két cím.
Az Astro Bot a VGC szerint 99%-os like arányt ért el a YouTube-on (23405 like, 245 dislike; a számok azóta változhattak, és a dislike-ok hivatalosan eltűntek a Google videómegosztójáról, de egy böngészős kiegészítő telepítésével ismét látható, hogy hányan értékelték negatívan a videókat), míg a Concord aránya nagyon rossz, mindössze 18% (2735 like, 12070 dislike). A játékmenetes trailerhez képest a filmszerű videó aránya nem sokkal jobb, ugyanis ennek like aránya csak 23%. Egyik sincs közel ahhoz, amit a Team Asobi játéka ért el.
A Concord videói alatt a kommentelők véleménye is hangsúlyos. A játékmenetes videóban arra panaszkodtak, hogy egy 5v5-ös, csapatos lövöldözős játékról van szó (ilyen például az Overwatch vagy a Valorant), és hogy a videó kb. semmit sem mutatott meg abból, hogy miben lesz a Concord ELTÉRŐ a piacon levő többi játékhoz képest. A filmszerű trailer kapcsán pedig úgy hitte a közönség, hogy ez egy egyjátékos sci-fi kaland lesz (ilyen volt például az Eidos Montréaltól a Marvel’s Guardians of the Galaxy), és amikor megmutatta a Sony a játékmenetet, hatalmasat csalódott…
Beágyaztunk egy-egy videót a két játékból, ha eddig kimaradtak volna, de azért ez is megmutatja, hogy az élő szolgáltatású (live service) játékokat nem nagyon kedveli a közönség, ha azok nem tudnak újat, vagy SZÓRAKOZTATÓT mutatni. Utóbbit a Helldivers 2 elérte.
Forrás: VGC