A BioWare feladata nem lesz egyszerű, ugyanis a franchise rajongóinak valami emlékezeteset és minőségit kell alkotnia (miközben az előbbi szubjektív, az utóbbi kapcsán elmondhatjuk, hogy a Mass Effect: Andromeda, a sorozat negyedik része nem volt annyira kifinomult).
Májusban lehetett legutóbb hallani a Mass Effect még el nem keresztelt új részéről, ugyanis akkor azt mondta a női Shepard hangja, Jennifer Hale, hogy sem az Electronic Arts, sem a BioWare nem kereste fel, hogy ismét szolgáltassa orgánumát egy játékhoz, így vagy nem hozhatunk létre egy női főszereplőt, vagy ha igen, akkor annak más lesz a hangja a 2020-as The Game Awardson bejelentett játékban.
A Mass Effect 5 (hivatalosan még nem ez a neve) állítólag nem fog nyílt világokkal rendelkezni, hanem vissza fog térni a klasszikus formátumhoz. Erről a Windows Central szerkesztője, Jez Corden beszélt. Hozzátette, hogy ez nem tekinthető teljesen pontos információnak, de ipari pletykaként megállja a helyét a mondanivalója. Így lehet, hogy az új Mass Effect skálája nem lesz akkora mint a Mass Effect: Andromedáé volt, de cserébe töményebb, kiforrottabb élményt kaphatnak a BioWare-től a játékosok.
És végül talán ez lehet a célszerű megközelítés, hiszen így nem térnek el túlzottan attól a formulától, amit a játékosok megszoktak, így több idő juthat a kevesebb részletre a fejlesztés során. Ennek jóvoltából talán a Mass Effect: Andromedában kihagyott quarian faj is ismét felbukkanhat az új epizódban, amit biztosan meg fog előzni a Dragon Age: Dreadwolf, ugyanis ez jóval közelebb van a célegyeneshez, és nem akarja a BioWare elsietni a fejlesztést és a megjelenést sem (mindkettőt elkövette a stúdió a Mass Effect: Andromedával, továbbá az Anthemmel).
Mindez még nem hivatalos. Remélhetőleg június folyamán többet is mondani fog az új Mass Effectről a BioWare és az Electronic Arts. Legalább a játék nevét meg lehetne erősíteni. Az jó kezdet lenne.
Forrás: Gamingbible