A Dungeons & Dragons (D&D) tulajdonosai augusztusban már kaptak a nyakukba, amikor egy könyvükben a mesterséges intelligencia műve is felbukkant, és ezután felesküdtek arra, hogy a forráskönyvekben és anyagokban nem lesz több MI használva…
Januárban a Magic: The Gathering (ami szintén a Wizards of the Coast [WotC] birtokában van) MI-generálta művészeti képet posztolt, holott a cég azt mondta, hogy nem a mesterséges intelligencia segítségével jött létre, majd ennek ellenkezőjét állította, és elismerte, hogy ez egy hiba volt. Chris Cocks, a WotC-t birtokló Hasbro vezérigazgatója a Dice Awardson a VentureBeatnek ezt nyilatkozta: „A D&D-nek 50 évnyi tartalma van, amit kiaknázhatunk. Szó szerint több ezer kalandot hoztunk létre, valószínűleg több tízmillió szót birtokolunk, amit felhasználhatunk. A Magic: The Gathering 35 éve létezik, több mint 15 000 kártyát használhatunk fel valami hasonlóban.”
A WotC most egy „vezető MI mérnököt” keres a weboldalán, azaz a cég már megint a mesterséges intelligencia felé nyúlik. SpicyEncounters, egy ex-D&D alkotó a Twitteren azt írta, hogy kijavítják a játékukat, kiterjesztik annak horizontját és népszerűvé teszik, de úgy tűnik, hogy a WotC nem tud vagy nem akar megállni, hogy az alkotókat botokra cserélje le. Nala Wu, egy indie művészeti igazgató és illusztrátor rengetegszer megvédte a WotC-t, aminek művészeti igazgatói többször elmondták, hogy ilyesmi nem fog megtörténni, és ez egyfajta arculcsapás neki.
WOTC is once again moving forward with their AI Plans & frankly– it's time.
I've closed my #dnd5e shop, & I will never create or sell a 5e product again.
If you make D&D content, please read the thread below.
I hope you'll join me. #AnythingButDnD pic.twitter.com/gxo3nkBYLq
— Pip the Spicy (@SpicyEncounters) June 2, 2024
A WotC a ComicBooknak azt mondta, hogy nem változott az MI-vel kapcsolatos áláspontjuk, mert ez jövőbeli játékprojektekre vonatkozó állásajánlat, és a cég kérdezz-felelekjében kimondja, hogy a művészek, írók és kreatívosok, akik a D&D-vel vagy a Magic the Gatheringgel foglalkoznak, nem engedik meg nekik a tartalomalkotó mesterséges intelligencia eszközeit, hogy azokkal véglegesített termékeket hozzanak létre. A cég a vezető MI mérnöktől azt várja el, hogy a párbeszédek, hangok, művészeti assetek, NPC-viselkedések és valós idejű bot frameworkök esetében tervezzen, építsen és alkalmazzon intelligens generáló rendszereket, és az MI-vel kapcsolatos fejleményeket figyelemmel kell követnie (2D-s, 3D-s tartalomalkotás, hanggenerálás).
Szóval a kártyajátékokban nem lehet mesterséges intelligencia, játékokban meg igen? Mintha a WotC mindkét kapura játszana.
Forrás: PCGamer