Mivel a Rocksteady eddig nem foglalkozott élő szolgáltatású (live service) modellt használó játékokkal, nem csoda, hogy a Batman: Arkham címekkel nagy sikereket elérő stúdió elhasalt az Öngyilkos osztaggal.
Már mi is beszámoltunk arról, amit Gunnar Wiedenfels, a Warner pénzügyi vezetője mondott (a Suicide Squad: Kill the Justice League nem teljesítette az eladási céljait), és 200 millió dollárt buktak a projekten David Zaslav, a Warner Bros. Discovery (WBD) vezérigazgatója szerint. Ezek után a Bloomberg tényfeltárást végzett a játék és az azt fejlesztő stúdió körül: több mint húsz emberrel beszélgetett el a publikáció, de a WBD, illetve a Rocksteady két társalapítója, Jamie Walker és Sefton Hill nem nyilatkozott.
A Bloomberg szerint NEM a Rocksteady volt a Suicide Squad eredeti fejlesztőcsapata. Először a Warner Bros. Montréal dolgozott rajta, de a Warner törölte a projektet, átadva azt a Rocksteady-nek, ami a Stones kódnevű játékán dolgozott. Ez egy többjátékos, puzzle-k megoldására kihegyezett projekt volt, amit 2016 végén töröltek, és a cél az volt, hogy legkésőbb 2020-ra megjelenjen a Suicide Squad: Kill the Justice League.
A Warner a Rocksteady vezetőségének felvetette, hogy a többi live service játék sikere után (pl. Destiny, League of Legends) ők is csináljanak valami hasonlót, amire rábólintottak, de a stáb kényelmetlennek találta az elképzelést, hiszen ebben nulla tapasztalatuk volt. A stúdió korábbi játékaihoz képest sokkal összetettebb volt a Suicide Squad világa, illetve az, hogy egyszerre négy játékost is támogatnia kell. Ezért több embert béreltek fel, és hét év alatt 160-ról 250-re nőtt a Rocksteady dolgozóinak száma, amivel pedig a menedzserek nem bírtak.
A játék koncepciója folyamatosan változott. Hónapokon át kísérleteztek egy járműves rendszerrel, a harcok a közelharcról a lövöldözésre váltottak, holott több karakter (pl. Captain Boomerang) inkább a közelharci képességeiről ismert. A vezetőség folyamatosan azt ígérte, hogy a Suicide Squad: Kill the Justice League a fejlesztés vége felé összeállna, ahogy a Batman: Arkham címek esetében is, de ez nem történt meg. A stúdió hangulata „mérgezően pozitív” volt, ahol lenéztek bárminemű kritikát. A Warner is folyamatosan okozta a feszültséget, mert milliárd dolláros franchise-ot akart a Squicide Squadból, holott a hasonló címek (Marvel’s Avengers, Redfall, Anthem) mind elbuktak.
Walker és Hill 2022 végén távozott a stúdiótól, és létrehoztak azóta egy másikat Hundred Star Games néven. Amíg Hill volt a játék rendezője, a tökéletességre való törekedése lassított a folyamatokon, hetekkel, hónapokkal lassítva a fejlesztést. És ennek ellenére állítólag a Rocksteady nem lesz leépítések áldozata, mert a Warner szerint a stúdió már így is kevés emberből áll a többi kiadóval összevetve. Állítólag a Rocksteady a Hogwarts Legacy: Director’s Cut fejlesztésébe besegít, és egy új egyjátékos címre készül több koncepcióval.
Nem tűnik hülyeségnek, amit a Bloomberg állít.
Forrás: Gamesindustry, Bloomberg