[UFC 2024] Vajon CG vagy game engine a Gears of War: E-Day előzetese? Íme a válasz!

Több művész is hangsúlyozta, hogy nem szabad figyelmen kívül hagyni azt a mérföldkövet, amelyet a Blur Studio, a Gears of War: E-Day trailerének készítői elértek…

 

 

Az Xbox Games Showcase egyik legnagyobb meglepetése – amellett, hogy ürügyet szolgáltatott arra, hogy 2024 és 2025 hátralévő részében is játszhassunk – a Gears of War: E-Day volt. A sorozat visszatérése öt év szünet után teljesen más lesz, mint amit eddig megszokhattunk. Hiszen 14 évvel az első játék eseményei előtt járunk. A friss teaser azonban elképesztően jól nézett ki, amit Geoff Keighley félreértelmezhetett, azt feltételezve, hogy ez egy CG cinematic Unreal Engine 5 elemekkel.

A valóság azonban más: ez teljes egészében az Epic motorjával készült, és valós időben renderelték, példát adva arra, hogyan fog kinézni a játék, amikor megjelenik.

Igaz, hogy a pillanat hevében az ember rossz következtetéseket vonhat le. Mindannyian képesek vagyunk tévedni, de a kanadai Twitter-fiókjának ereje akkora, hogy az említése sok játékosban visszhangra talált. „A Blur Studio CG stúdió készítette, Unreal Engine 5 eszközökkel” – tweetelte Keighley, egyértelművé téve, hogy ez egy nem reprezentatív pillantás a végeredményre, ami tévedés volt. Bár a Deadpool rendezője, Tim Miller által alapított stúdió sokakat meglepett a Star Wars: The Old Republic mozgóképeivel vagy a Avengers: Age of Ultronon végzett munkájukkal, nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a csapat mérföldkőnek számít az UE5 valós idejű felhasználásával elért eredménye.

 

Az első Gears of War: E-Day trailer valós időben renderelt

 

Nem egy vagy kettő, hanem több tucat ember volt az, aki helyreigazította Keighley-t. Arra hivatkoztak, hogy nem csak a The Coalitionnak a játékról szóló első interjúban az Unreal Engine 5 használatáról szóló információi alapján, hanem az Xbox bennfentesek, például Guy Welch, a játék marketingigazgatója szavai alapján, teljes egészében a motorral dolgoztak. Valóban így is volt. Sőt, Jamir Blanco, a Blizzard filmes és digitális szobrászművésze világossá tette, mennyire tévedett a híres showman.

„A hihetetlen Gears előzetes, amit az imént láttál, TELJESEN VALÓS IDŐBEN készült. Valós idejű modellekkel, textúrákkal, környezetekkel stb. Mindez az Unreal Engine 5-ön belül. Azt mondani, hogy ez egy >>Blur Studio CG<< volt, elvonja a figyelmet az összes technikai teljesítményről, amit valószínűleg észre sem vettél, mert annyira jó volt” – említette Blanco.

Habár igaz, hogy egy előre renderelt trailer is fenomenálisan nézhet ki, olyan munkáról beszélünk, amelynek előnyére válik a várakozás, ami lehetővé teszi, hogy a képek valósághűvé tételén dolgozzanak.

A Microsoft ugyanebben az interjúban azt is világossá tette, hogy a Gears of War: E-Day az eddigi legfejlettebb grafikai játékuk lesz. Megerősítette továbbá, hogy az Unreal Engine 5-öt használják a grafikailag kimagasló élmény érdekében. Egyértelművé tette, hogy a tegnap este látottakat magával a motorral valós időben készítették el. A Gears of War: E-Day mérföldkőnek ígérkezik a franchise-ban. Lenyűgöző vizuális minőséggel és egy olyan helyszínnel készül, amely a terror és az izgalom új szintjére emeli a sorozatot. Sajnos azonban még várnunk kell, hiszen egyelőre megjelenési ablak sincs a játéknak.

Forrás: Xbox Wire, X (1, 2)

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu