Az Obsidian Entertainment következő játékát nem csak belső nézetben lehet majd játszani, és erről a hivatalos Xbox podcaston beszélt részletesebben Carrie Patel, a játék rendezője.
Patel megerősítette, hogy nem csak belső nézetes lesz az Avowed, hiába láttuk csak ebből a kameráállásból a játékot, így aki a külső nézetes játékmenetet preferálja (mert tengeribeteg lesz az illető a belső nézet kameramozgásaitól), ezt is választhatja. Azt is bemutatta a rendező, hogy a játék nem fogja véka alá rejteni, amikor a játékos egy olyan fegyvert használ éppen, ami nem tekinthető eéggé hatékonynak a fejlesztés hiánya következtében. Illyenkor könnyen felismerhető vizuális- és hanghatásokat fogunk kapni, így tudni fogjuk, hogy erőforrásokat kell szerezni a fegyver fejlesztése érdekében.
Az Avowed dinamikus napszakváltozási rendszerrel is rendelkezik, és tetszetős éjszakai felvételeket is láthatunk a lent beágyazott videóban. A csapat tábora is felbukkan: itt pihenhet a karakterünk és a többi csapattársunk, és itt diskurzus is fog zajlani arról, hogy mi történt eddig. A karakterfejlődési rendszer is be lett mutatva. Bizonyos szintek elérésekor az attribútumos pontjainkat megnövelhetjük. Növelhetjük a sebzésünket vagy teherbírásunkat (Might), az életerőnket és a méreg/vérzés ellenállást (Constitution), a támadás és az akciók sebességét (Dexterity), a kritikus sebzés esélyét és a sebzési hatókörünket (Perception), a staminát, illetve a Second Wind cooldownjának gyorsítását (Resolve).
Minden szintlépéskor egy képességpontot kapunk, amit a Fighter, Ranger, Wizard és Godlike skillfákon elkölthetünk. Nincsenek karakterosztályok, így bármikor pakolhatunk egy másik skillfára. Néhány képesség utazásra is jó lesz (pl. Fan of Flames az útban levő bokrokra), és a respec is megemlítendő: ha nem tetszik, hogy milyen irányba fejlesztettük karakterünket, átpakolhatjuk a pontokat. Azt is bemutatta Patel, hogy egy küdletést két ellentétes módon is teljesíteni lehet. Egy ősi erdei lény szívét annak legyőzésével, vagy diplomatikus úton és lopakodással is meg lehet szerezni. Patel az Eurogamernek adott interjújában elmondta, hogy az Obsidian 100%-os bizonyossággal rendelkezik a 2024-es megjelenés iránt.
Valószínűleg kivárják, hogy az Electronic Arts és a BioWare kimondja, mikor fog megjelenni a Dragon Age: The Veilguard; már kitűzte az Obsidian november 12-ét megjelenésnek Xbox Series-re és PC-re (ezt aztán ki is szerkesztették a posztjukból), de ez még módosulhat.