A BioWare szerint a Dragon Age új részében a skillfa mérete is hatalmas lesz, nem csak a játékos szabadsága (persze ahhoz egy adott pontot el kell érni a sztoriban).
Corinne Busche, a játék egyik rendezője már elmondta, hogy többnyire küldetésalapú lesz a Dragon Age: The Veilguard, és a másik rendező, John Epler Stephen Totilonak elmondta a Summer Game Festen, hogy „tágasabb terünk lesz” a sztoriban, ha egy bizonyos pontig eljutunk: „Amint túljutsz egy bizonyos ponton, a játék drámaian kinyílik. A Dragon Age Inquisition nagyon is nyitott világú játék volt, ez pedig nem az. És ez részben azért van, mert biztosak akartunk lenni abban, hogy minden tartalom számít, és egy strukturáltabb, jobban megformált élményt nyújt a játékosnak. Ennek ellenére… van felfedezés. Vannak lehetőségek, hogy letérjünk a kitaposott ösvényről. Vannak olyan terek, amelyek elég tágasak.”
Egy másik interjúban (az RPG Site-nak) azt mondta Busche, hogy a karakterfejlődés is kifejezetten mély lesz, és azt is megtudtuk, hogy maximum 50-es szintig tudunk fejlődni a Dragon Age: The Veilguardban: „Ha például a Mass Effectet és a Dragon Age-et szembeállítanám egymással, a Mass Effectet tényleg akció-RPG-nek tekintem. Többnyire akció, kevésbé RPG. Mi ennek majdnem a teljes ellentéte vagyunk. Szóval pár küldetés után rögtön feloldod a skillfát, minden szintlépésnél kapsz képességpontokat. A skillfa abszolút hatalmas, és az osztályodra van szabva. Tehát, amikor a specializációkról beszélünk, tudjuk, hogy a képességfák a játékosok számára is nyomasztóak lehetnek. Amikor feloldják, képzelj el szinte egy gigantikus pókhálószerű látványt. És ha mágus vagyok, akkor pont a közepén van a Mage kit magja.
Ez a specializációk mellett három részre van osztva. A Warrior esetében például van egy védekezés-orientáltabb, egy fegyverorientáltabb és egy képességorientáltabb rész. Tehát amit tehetsz, hogy megpróbálsz eljutni mondjuk a Reaper specializációhoz, hogy ahelyett, hogy a védekezésen keresztül felmennél oda, a képességen keresztül lejutok. A képességek osztályonként egyediek. Van egy 50-es szinthatár. Az egyik frusztrációm néhány más játékkal kapcsolatban, amelyek hasonló skillfarendszerrel rendelkeznek, hogy a specializációra való feljutás az összes képességpontodat felemésztheti, és utána nincs más. Mi pont az ellenkezője vagyunk. Körülbelül a játék közepe táján jutsz el a specializációdhoz, és utána tudsz igazán elágazni,” mondta Busche.
A Dragon Age: Veilguardban minden bajtársunknak öt alapvető képessége lesz, és a játék valamikor ősszel fog megjelenni PlayStation 5-re, Xbox Series-re és PC-re.
Forrás: WCCFTech, Game File, RPG Site