A kreatív igazgató (Bio Jade Adam Granger) és a rendező (Michael McIntyre) is megszólalt a francia kiadó weboldalán a már sok éve bejelentett, lényegében fejlesztői poklon is áteső játékkal kapcsolatban.
A Ubisoft Forwardon felbukkanó Prince of Persia: The Sands of Time Remake hivatalosan elhagyta a nevéből a remake szót, de mivel valamilyen módon meg kell különböztetni az eredetitől, továbbra is alkalmazni fogjuk. Miért kell ennyi idő a fejlesztésnek? Mostanában a remake-ek magasabb szintre ugrottak minőségükben (főleg a Final Fantasy VII remake projekt tette ezt), és ezt a Ubisoft is el szeretné érni.
„A [Prince of Persia: The] Sands of Time első remake-je óta sokat fejlődött a remake-ek világa. Volt néhány nagy szereplő, akik egyértelműen magasabb szintre emelték a lécet. Nagy változásokat eszközöltünk a 3K-ban (karakter, kamera, kezelés), és prototípusokat kellett építenünk, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy az új irányításunk még mindig jól érzi magát a régi játékmenet mellett, és néha változtatnunk kell rajta,” mondta Granger. „Azt hiszem, a harc jó példa erre. Az eredeti harc sok mai játékos számára meglehetősen elavultnak tűnne. Az olyan játékokban, mint a Prince of Persia, a harc rengeteget fejlődött az azóta eltelt 21 év alatt, és bizonyos újabb játékok mint a Dark Souls és a God of War még az alkalmi játékosok harci kompetenciáját is megemelték. Ez egy olyan terület, ahová tényleg modernitást kellett volna vinni,” tette hozzá McIntyre.
A remake-ben a történet is valamelyest módosulni fog, és emiatt nagyobb szerepet fog kapni benne Farah karaktere az eredetihez képest: „Valószínűleg a legnagyobb fejlesztés, amit megtettünk, hogy Farah jelenlétét növeljük. Több interakciót tudunk hozzáadni közte és a herceg között, így többet kapunk a kapcsolatukból. Egyszerűen több időt töltenek majd egymás mellett,” mondja McIntyre. „Az egyik dolog, ami nagyon kedves számomra, az Farah modernizálása. Bár az eredetiben nagyszerű karakter volt, szerintem hiányzott belőle az ügynöki képesség és a mélység, mint személyiség. Így aztán tényleg igazi társat csinálunk belőle; van oka, hogy ott legyen, igazi szövetséges, de emellett teljes értékű személyiség is, háttérrel, vágyakkal, szükségletekkel, szükségletekkel, vágyakkal és ízléssel. Tényleg szeretnénk őt egy nagyszerű karakterré alakítani, még ha nem is játszható,” állítja Granger.
A Prince of Persia: The Sands of Time Remake-en a Ubisoft Montréal mellett a torontói, bukarest, párizsi, és az eredeti remake koncepció mögött álló pune-i stúdió is dolgozik. A játék 2026-ban fog megjelenni.