A Starfield kapcsán felbukkant egy kissé… pofátlan dolog, amiről aztán a Bethesda Game Studios fejlesztőjének is részletesen beszélnie kellett, mert tényleg olyan dologról van szó, amire joggal mondhatjuk, hogy elszaladt velük a ló.
Már idéztünk MrMattyPlays YouTube-os videójából, amiben Todd Howard sok dolgot elmondott, de mivel egy egyórás anyagról van szó, nem meglepetés, hogy további érdekességeket rejt a felvétel. Például azt állítja a Starfield rendezője (akiről a legutóbb azt írtuk, hogy milyen gyakran adna ki ehhez a játékhoz kiegeket), hogy nem akarják elsietni az új Fallout játékokat. (Erről azért a Microsoftot is meg kellene kérdezni!)
„Egyetértek azzal az állítással, hogy a Fallout soha nem volt még ennyire népszerű, ha megnézzük a játékokat játszók számát, és nyilvánvalóan a tévésorozat népszerűségét is. Sokat foglalkozunk a franchise menedzselésével. Sok időt töltök azzal, hogy az általam kedvelt franchise-okon gondolkodom, és azon, hogy mit láttam a tartalom tekintetében. Számunkra ez egyfajta játéktervezés, az első számú cél, hogy a Fallout releváns legyen a világban. Azt hiszem, az emberek még többre vágynak. Soha nem hagytuk abba a Fallouttal kapcsolatos munkálatokat. Ennek a munkának nagy része nyilvánvalóan a Fallout 76-ban is folytatódik. Most hoztuk ki a Skyland Valley frissítést, szóval nagyon izgatottak vagyunk, hogy hol tart a játék. Nagyon szerencsésnek érezzük magunkat, és a csapat, én nagyon büszke vagyok az ott végzett munkára.
Ami a jövőbeni Fallout-játékokat illeti, nyilván nem beszélhetek most azokról, de azt mondanám, hogy siettetni kell őket, vagy olyan dolgokat kell kiadnunk, amelyek különböznek a 76-ban végzett munkánktól… nem érezzük úgy, hogy bármit is siettetnünk kellene. Jelenleg a Fallout TV-sorozat egy bizonyos rést tölt be a franchise és a történetmesélés szempontjából. Teljesen megértem a vágyat egy új fő epizód egyjátékos játékra. Nézd, ezeknek a dolgoknak idő kell. Nem hiszem, hogy rossz, ha az embereknek hiányzik valami. Mi csak azt akarjuk, hogy minden, amit egy franchise-ban csinálunk, legyen az The Elder Scrolls, Fallout vagy most a Starfield, hogy ezek jelentős pillanatok legyenek mindazok számára, akik ugyanúgy szeretik ezeket a franchise-okat, mint mi.
Játékaink még soha nem voltak ennyire népszerűek. A múlt hónapban 25 millió játékos játszott a játékainkkal. Ez egyszerűen elképesztő mennyiségű ember és játékos, akiktől halljuk, hogy az első számú feladatunk mindig az: hogyan szolgáljuk ki ezt a közönséget hónapról hónapra, hogy gondoskodjunk róluk, miközben új termékeket is fejlesztünk,” mondta Howard.
De a Starfield egyetlen küldetéséért 7 dollárt, 2800 forintot kell fizetni a Creations programban. A játék megkapta a Starfield Creation Kitet, és az érintett küldetésben a Trackers Alliance szövetség kincsvadászaként tevékenykedhetünk, és az ígéretek szerint a későbbiekben további hasonló küldetések lehetnek. A második ilyen küldetés, a The Vulture fizetős, amiért 700 Starfield Creation Creditet kell fizetni. Ez 7 dollárt kóstál, de amúgy a legolcsóbb kreditcsomag 10 dollár, tehát 4000 forint. Ennek nem volt jó fogadtatása, és sokan a The Elder Scrolls V: Skyrim esetére mutatnak vissza (2015-ben indultak a fizetős modok), de 2006-ban a TES IV: Oblivion esetében bemutatott fizetős lópáncél is hasonlóan botrányos volt. Erre is reagált Howard.
„Mindig próbáljuk megnézni, hogy mi van még odakint, hogy biztosak legyünk benne, hogy mindenkinek értéket adunk, és ahol nem, ott biztosan kiigazítunk. Azt hiszem, meg fogjuk nézni, hogy hogyan szolgáltatunk ilyen tartalmakat, és hogy változtatunk-e az árazáson, vagy felosztjuk-e, vagy mit kellene tennünk. Szóval, nagyszerű visszajelzés a közösségtől. Halljuk a visszajelzéseket. Értékelnünk kell mind az árazást, mind azt, hogy mit adunk ki ingyenesen, hogyan kommunikáljuk, hogy mi van valamiben, és tényleg meghallgatjuk a közösség véleményét.
Az a véleményünk, hogy sok [modder] hobbistából profivá vált, és a mi feladatunk része, hogy biztosítsuk, hogy ezt megtehessék, és hogy fizetést kapjanak, és lássák a pénzbeli jutalmat, ha fantasztikus tartalmat készítenek. És így nagyszerű tapasztalatokat szereztünk a Creation Clubbal a készítőinkkel, és aztán a mostani verzió, amit először a Skyrimben indítottunk el, mindenki nagyon jól reagált rá. Azt hiszem, ez fontos számunkra, hogy ez a része egy igazán egészséges modding közösséget ad, ahol vannak profik. Szuper fontos számunkra, hogy mindez nagyon egészséges maradjon. Úgy gondoljuk, hogy ez egy nagy része annak, hogy kik vagyunk mi, mint stúdió, hogyan beszélünk a moddingról, milyen a közösségünk, és hogy biztosak legyünk benne, hogy aktívak vagyunk, és hogy ez a lehető legjobb legyen minden érintett számára,” mondta Howard.