A Square Enix érthetetlen módon megtartotta a Gex IP jogait (hiszen a kiadó neve felbukkan a stáblistában), és a Limited Run Games a saját fejlesztésű, Carbon Engine-je segítségével modernizálja a több mint két évtizede elhanyagolt (és ma már talán el is felejtett) gekkót.
A Carbon Engine egy olyan fejlesztői eszköztár, amivel emulációalapú portokat lehet létrehozni klasszikus játékokból modern hardverre. Tehát lényegében nem remake-ek, remasterek készülnek a Crystal Dynamics három játékából, hanem emulációval érkezik az összes releváns platformra Gex. A semminél ez is több, persze, de azért ennél többet is várhatnánk, nem?
A Gex első része (2D-s játékként!) 3DO-ra, PC-re, SEGA Saturnra, illetve PS1-re jelent meg, és a gekkó nem hivatalosan a 3DO muskétása volt. A folytatás, a Gex: Enter the Gecko PS1-re, PC-re, Nintendo 64-re, illetve Game Boy Colorra jött ki, de a GBC port értelemszerűen egy 2D-s, oldalnézetes platformer volt, ugyanis a 3D-s platformer a handhelden nem működött volna. A trilógia befejező része, a Gex 3: Deep Cover Gecko már csak három platformon volt elérhető, ugyanis a PC-t kihagyta, így csak PS1-en, N64-en, és GBC-n volt jelen (és a Nintendo handheldjén ezúttal sem az eredeti 3D-s platformer stílus volt ott a technikai korlátok miatt). 2022-ben felbukkant a tervezett negyedik rész koncepciójából egy prototípus, vagy még inkább egy demó. A Gex Jr egy írott CD-n rejtőzködött több mint két évtizedig, és ezt az Archive.orgról már le is lehet tölteni. Érteemszerűen ez nem egy teljes játék.
A Crystal Dynamics már nem a Square Enixhez tartozik, így kissé furcsa, hogy a Gex jogai ott maradtak. Mindegy is, a Gex Trilogy valamikor ősztől lesz előrendelhető. A megjelenési dátum még nem ismert, csak a célplatformok: PlayStation 5, Xbox Series, PlayStation 4, PC (Steam), illetve Nintendo Switch. Igen, az Xbox One lemaradt a felsorolásból.
Forrás: VGC, Archive.org