A fejlesztő lényegében hivatalossá tette azt, amit eddig is gondoltunk a Rockstar Gamesről, illetve az azt birtokló kiadóról, a Take-Two-ról.
A Grand Theft Auto V hiába húzott be hatalmas eladási adatokat (még ma is lazán elfér a havi top 10-es listákban, hiába jelent meg már lassan tizenegy éve), a játék egyetlen egyjátékos DLC-t nem kapott, mert inkább a Grand Theft Auto Online-ra koncentráltak. (A mohóságot mi sem bizonyítja jobban mint a legutóbb a hírekben megfordult téma: egy évek óta kért, kényelmi funkciót tettek fizetős fal mögé!) Ezt már Joe Rubino is elmondta. Ő a Rockstarnál a Max Payne 3-on és a Grand Theft Auto V-ön dolgozott kamerás művészként, és az alábbiakat mondta a SanInPlay nevű YouTube-osnak adott interjújában:
„A csapat nagy része rögtön a Red Dead Redemption 2-n dolgozott a Grand Theft Auto V megjelenése után, én pedig elvállaltam ezt a másik projektet, ami egy önálló DLC volt a Grand Theft Auto-hoz, ám ez sosem jelent meg. Én voltam az egyik fő szerkesztő és operatőr, és sok mindent csináltam. Két részre osztottuk a csapatainkat. Én maradtam a GTA Online-nál, majd ennél a DLC-nél, amelynek Steven Ogg (a Trevort alakító színész) nagyon fontos része volt.
Aztán a csapat egy része átfedésben volt, és a Red Dead Redemption 2-re lépett a kezdetek kezdetén, és aztán csak áttértünk mi is rá, mert amikor a DLC-t félretették, annyi pénzt költöttünk rá. Sok dolog végül mégis eljutott később a GTA Online-ba, így nem pazarolták el őket. Nagyon jó volt. Az történt, hogy amikor a GTA Online megjelent, akkora fejőstehén lett, és az emberek annyira szerették, hogy nehéz volt azzal érvelni, hogy egy önálló DLC túlszárnyalja azt. Most visszatekintve azt mondanám, hogy valószínűleg mindkettőt meg lehet csinálni, de ez egy üzleti döntés volt, amit meghoztak. Kicsit feldúlt voltam emiatt. Valójában azért voltam akkoriban kicsit savanyú, mert azt gondoltam, srácok, ez a DLC király lenne. Folytassuk, fejezzük be. Nagyjából a felénél tartottunk, aztán szüneteltettük, mert az emberek odavoltak a GTA Online-ért,” mondta Rubino.
A Rockstarnak lehetett erőforrása ahhoz, hogy egy félkész, önálló Grand Theft Auto V DLC (az Agent Trevor) végül megjelenhessen, de a vezetőségnek a pénz fontosabb volt a kreativitásnál.
Forrás: WCCFTech