MOZI HÍREK – A Warcraft a kasszáknál és a kritikusoknál is nagyot bukott, viszont a nemzetközi piacokon elért siker megmentette a totális kudarctól. Mégsem valószínű, hogy kapna folytatást…
A 2010-es évek elején úgy tűnt, hogy nincs nagyobb videójáték a világon, mint a World of Warcraft nevű MMORPG. A sorozat, amely 1994-ben a Warcraft: Orcs and Humans című játékkal kezdődött, már egy évtizede futott, de az online játékkal robbant be a köztudatba. Olyan népszerű mainstream műsorokban hivatkoztak rá és parodizálták, mint a South Park és az Így jártam anyátokkal. 2014-re már több mint egymillió regisztrált játékos volt. Csak idő kérdése volt, hogy egy nagy költségvetésű, a világban játszódó játékfilm is érkezzen, és a 2016-os Warcraft úgy tűnt, hogy a következő nagy franchise lesz.
2016-ban a videójáték-film gondolata még mindig olyan filmek negatív konnotációit idézte, mint a Doom, a Street Fighter vagy a Super Mario Bros.
Mégis, a Universal Pictures és a Legendary Pictures már a kezdetektől fogva azt szerette volna, ha a közönség a Warcraftot valami többnek látja. A rendezőnek Duncan Jones-t kérték fel, aki olyan kritikai sikerekről ismert, mint a Hold és a Forráskód. Biztosították a jelenleg legnagyobb feltörekvő sztárokból álló tehetséges színészgárdát. 160 millió dollárt költöttek rá, hogy a részletgazdag világot úgy vigyék a mozivászonra, ahogyan azt még egyetlen videójáték sem tette korábban. A végeredmény azonban nem lett kifizetődő.
A Warcraft film 2016. június 10-én debütált a mozikban. Habár a Démonok között 2 mögött a második helyen nyitott, az amerikai bevételei siralmasak voltak. Ellenben jelentős nemzetközi bevételt ért el. A film kritikai fogadtatása is vegyes volt, a Rotten Tomatoes-on 29%-os értékelést kapott, és a nézők is megosztottak voltak a történettel kapcsolatban. A Warcraft gyorsan esett vissza a második hétvégén, és egy hónap alatt kiesett a top 10-ből, az amerikai piacon csupán 47 millió dollárt termelve.
Ennek ellenére a nemzetközi piacokon, különösen Kínában, jelentős sikert aratott, ahol a film 225 millió dollárt keresett, így a globális bevétele elérte a 439 millió dollárt.
A kínai jegypénztárak korlátozásai miatt azonban a stúdió csak a bevétel egy részét látta vissza. Ezzel együtt az eredmény megmentette a filmet a totális kudarctól.
Nincs Warcraft-folytatás a láthatáron
A Warcraft az amerikai és a nemzetközi bevételek tekintetében egyoldalúan alakult, ami nehéz helyzetbe hozta a filmet. Bizonyára voltak olyan filmek, amelyek csalódást okoztak a hazai jegypénztáraknál, de világszerte elég jól teljesítettek ahhoz, hogy indokolják a folytatást, mint például a Legendary saját Pacific Rimje, amely végül folytatást kapott. Azonban a Legendary Pictures már így is komoly filmes bukások sorozatát tudta maga mögött. Valószínűleg megtanulta a leckét, és úgy döntött, nem kockáztat egy újabb a Warcrafttal, hiszen az elsőből alig jöttek ki.
Az első filmre adott kritikai és közönségreakciókon kívül a másik nagy tényező, ami árthatott a jövőbeni Warcraft-filmeknek, az a World of Warcraft márka gyengülő népszerűsége volt.
Bár még mindig népszerű, de már nem olyan erővel bír a popkultúrában, mint egykor. Alig két héttel a Warcraft mozikba kerülése előtt a játéksorozat fejlesztője, a Blizzard kiadta az Overwatchot, amely gyorsan a világ egyik legnagyobb játékává vált. Ez hamar elhalványult, mivel 2017-ben a Fortnite lett a domináns online videójáték. Utóbbi közel hét éve minden idők egyik legtöbbet játszott játéka.
2016-ban még úgy tűnt, hogy egy Warcraft-film készítésének ötlete egy divatos márka beváltása. Most azonban egy olyan filmet követne, amelyre nem emlékeznek szívesen. Amely egy olyan játéksorozaton alapul, ami már messze nem annyira népszerű, mint egykor. Ám olyan korban élünk, amelyet a rebootok, folytatások és újjáélesztések határoznak meg. Nem kétséges, hogy valaki a jövőben újra előveszi a Warcraftot. Legyen az egy új film, egy élőszereplős tévésorozat vagy egy streaming animációs projekt. Nem az a kérdés, hogy a Warcraft visszatér-e, hanem az, hogy mikor. A válasz azonban lehet, hogy inkább később, mint hamarabb.
Forrás: Screen Rant