A BioWare vezető írója elmagyarázta, hogy a Dragon Age 4-ben miért nem lesz lehetőség erre a mágiára, ugyanis csak az NPC-k vethetik majd ezt be.
Ha mágust választunk karakterünknek (Rook lesz a neve), vérmágussá nem fejleszthetjük. Death Caller (nekromanta), Spellblade (közelharc mágiával megerősítve), vagy Evoker (elemi hatású, tűz, jég, villám varázslatok) lehet belőle. A vérmágia (Blood Magic) viszont kimarad, holott a Dragon Age: Originsben, illetve a Dragon Age II-ben is lehetett ilyesmit választani. A negyedik részből is kimarad, és eleinte ezt azzal magyarázta a BioWare, hogy Rook sokkal jobb lehetőségeket kap a játékban.
Most viszont ezt részletesebben megmagyarázta Patrick Weekes, a BioWare vezető írója, aki David Gaider helyét átvéve vezényli a Dragon Age franchise-ot: „A vérmágia valószínűtlen (még a jövőbeli játékokban is a játékos karaktereinek), mert a hatalomnövelésről áttértünk arra, hogy valóban a kulcsa legyen egy csomó olyan csúnya dolognak, amit nem szeretnénk, ha a hősök csinálnának. Szerintem etikailag semleges lehet, ha csak a saját véred használod, de miután láttam, hogy a Dragon Age 2-ben és a Dragon Age Inquisitionben az agykontroll és a démonmegkötés szükséges részeként használták, ez nem az az út, amin most a hősöknek végig kellene járniuk.”
A vérmágia tehát vért igényel, cserébe eléggé erős varázslatokat lehet előadni (például az agykontroll, vagy a démonok megidézése). A Dragon Age franchise története alapján Thedas legnagyobb részét a Tenviter Imperium a vérmágia segítségével foglalta el, de manapság már nem javasolják a használatát (hivatalos szinten pláne). De helyette lehet valami más, mert Weekes azt is írta, hogy a HP-nk használata a több spell megidézéséhez egy jó játékmenetes csavar, akik szeretnek kockáztatni, és lehet, hogy a fejlesztőknek van alternatív megoldása erre, de a vérmágia a hősünk számára kizárt.
A Dragon Age: The Veilguard valamikor az ősz folyamán fog megjelenni PlayStation 5-re, Xbox Series-re, illetve PC-re.
Forrás: WCCFTech