A belga stúdiónak három terve volt, és ezek közül az egyik valósult csak meg, ugyanis a Wizards of the Coasttól megkapták a Baldur’s Gate licenszének jogait… de mi lett volna a másik ötlete Swen Vinckééknek?
Az EDGE magazin legújabb számában olvashatunk egy visszatekintő interjút a Baldur’s Gate 3-ról, ami a játékipar egyik legkiemelkedőbb alkotásának nevezhető. Itt Vincke elárulta, hogy mit csinált volna a csapat, ha a Dungeons & Dragonsre (D&D) épülő Baldur’s Gate nem lehetett volna náluk. A válasz hatalmas meglepetés, mert erre nem számítottunk:
„A Baldur’s Gate egyike azoknak az IP-knek, amelyekről tudod, hogy sokan szeretnének majd dolgozni rajta, így remekül vonzana más embereket a stúdióhoz. Úgy éreztem, hogy van egy üvegplafon, amit csak akkor tudnánk áttörni, ha nem lennének AAA termelési értékeink, költségvetésünk, marketingünk… Ultima lett volna, Fallout lett volna, Baldur’s Gate lett volna. Nem sok minden közül lehetett volna választani,” mondta Vincke.
Az Ultima ezek közül a legkevésbé releváns IP, ugyanis az Ultima IX már 25 éve, hogy megjelent (1999). Csakhogy a Fallout meglepő lehetett volna! Miután a Bethesda megkaparintotta a jogokat 2004-ben, csak belső/külső nézetes akció-RPG-ket láthattunk a franchise-ban, miközben az első két rész stílusa („számítógépes szerepjáték” avagy CRPG) el lett hanyagolva, és a Fallout 1-2 rajongóinak nem tetszett a változás. Hiába indultak petíciók arra, hogy a Bethesda kölcsön kéne, hogy adja az IP-t valaki másnak, ez egy kivétellel (Fallout: New Vegas, Obsidian Entertainment) nem történt meg, és hiába lett az Amazonon sikeres a Fallout első évada, továbbra sem hajlandó Todd Howard és csapata kiadni a gyeplőt a kezükből.
A Larian végül a Baldur’s Gate-et megkapta, de ez sem volt olyan egyszerű. A stúdió beleegyezett, hogy a Wizards of the Coastnak egy részletes tervezési dokumentumot küld a Baldur’s Gate 3-ból, de az első koncepció nem tetszett a D&D tulajdonosainak: „Nagyon rossz volt, de nem volt elég agyi erőnk, hogy foglalkozzunk vele, mert épp a Divinity Original Sin 2-t próbáltuk megvalósítani. Visszaküldték a koncepciót a hogy „Ez tényleg sz_r”, csak céges megfogalmazással. Mi pedig azt mondtuk: „Tudjuk, de most adunk ki egy játékot – ne kérjétek, hogy most csináljuk meg. Adjatok nekünk haladékot”. Szerencsére megértették, és így kaptunk még egy esélyt,” tette hozzá Vincke.
Szerencsénkre a Fallout eredeti CRPG stílusát mások átvették: az inXile Entertainmenttől a Wasteland 3 remek példa, de meg lehet még nevezni a két Atom RPG-t, vagy az Encasedet…
Forrás: WCCFTech