A jelenleg a Judason dolgozó Ken Levine beismerte, hogy a 2K (Take-Two) majdnem leállította a projektet… de szerencsénkre végül nem ez történt!
Az Edge magazinban olvasható egy interjú Ken Levine-nel, aki jelenleg a Ghost Story Gamesnél a Judas-t készíti, de korábban a BioShock, a Thief: The Dark Project, illetve a System Shock 2 is hozzá volt köthető. Az interjúban szó esett a BioShock fejlesztéséről, és lényegében elmondta, hogy már az is meglepetés, hogy egyáltalán MEGJELENT az 2007 őszén. Az Irrational Games akkoriban olyan problémával küszködött, hogy olyan fejlesztők keresték meg őket, akik szerették a System Shock 2-t, illetve a mögötte álló Lookng Glass immerzív szimulátoros stílusát (ilyen volt a System Shock 2, majd később a BioShock is).
Szerinte nem csinálhattak volna ilyen játékokat, mert nem fogynak jól, de engedélyezett egy „olcsó, vacak prototípust” a fejlesztőknek, mert meggyőzték Levine-t. Az Irrational Games ekkor elkezdett kiadókat keresni (akkor még nem volt meg a viszony a 2K-vel, ami aztán fel is vásárolta őket). Elutasító válaszokat kaptak („nem termel pénzt”), és akkor fordulatot vett a stratégia. Ekkor elkezdték a sajtón keresztül hype-olni az akkor még kiadót nélkülöző játékukat.
Megmutatták az egyik újságírónak, aki imádta, és a „következő Shock-játékról” így be is számolt. Másnap látták az emberek a cikkét, és akkor elkezdtek hirtelen hívásokat kapni. Kicsit torzít Levine emléke, mert az Irrational Games már a 2000-es évek elején akart dolgozni valamilyen formában ezen a játékon. A 2K alatt eleinte szerény költségvetésük volt, majd 2006-ban, mielőtt a kiadó felvásárolta volna a stúdiót, egy halom pénzt vágott hozzá. Levine szerint még így is eléggé olcsó volt a fejlesztési költségük, viszont túllépték a keretüket, és a határidőket sem tartották be…
Ekkor a 2K majdnem törölte az egész projektet, de Levine később, a BioShock Infinite-tel megmutatta, hogy mit is jelentett valójában az idő- és a pénzkeret-túllépés…
Forrás: PCGamer