A Microsoft multiplatform stratégiájának újabb lépése lehet egy, az Xbox Games Showcase-en bejelentett játék PlayStation 5-ös verziója.
Felbukkant egy álláshirdetés a Microsofttól egy senior online kliens-mérnök pozícióra, aki a Gears of War E-Day-en fog dolgozni. Az előzménytörténettel tehát a mostanában Gears név alatt futó sorozat tehát már gőzerőben készül a The Coalitionnél (nem véletlenül, hiszen bejelentették a júniusi E3-pótló közvetítés során). A mérnök munkája a többjátékos és online élmények felépítése lesz (játék kereskedelmi és gazdasági rendszerei, a játékosok statisztikái, a felhasználói tartalmak, vagy a játék tartalmának kezelése).
Az előny lenne, ha a sikeres jelentkező ismeri az Unreal Engine-t vagy más, objektumközpontú programozói nyelvet, illetve tapasztalt az Xbox Live-val, a Steammel és a PlayStation Networkkel kapcsolatban. Itt van a trükk: elhintették a PlayStation Networköt. Miért kellene tapasztalat a Sony hálózatára vonatkozólag, ha a Gears of War E-Day jelen állás szerint (hivatalosan!) NEM készül PlayStation 5-re? Az Xbox Live és a Steam logikus, hiszen a játék Xbox Series-re és PC-re biztosan érkezik majd.
A Gears of War E-Day-ről amúgy nem sokat tudunk azt leszámítva, hogy az első rész története előtt 14 évvel játszódik, és Marcus Fenix természetesen itt is főszereplő lesz. A The Coalition már most magabiztos a technológiában és abban is, hogy ez a rész lesz a sorozat eddigi legjobbja, azaz a stúdión belül kifejezetten magasra helyezték a lécet.
A Gears of War E-Day még megjelenési időszakkal sem rendelkezik (csak bejelentette a Microsoft és a The Coalition), de a pletykák szerint 2025-ben fogja az Xbox Series és a PC megkapni (erről írtunk régebben; akkor szó volt a Fable Reboot megjelenési időszakáról is). Ha a PlayStation 5 is megkapja, ez valószínűleg nem egy időben lesz a másik két platformmal, így valószínűleg csak 2026 vége felé, talán 2027-ben bukkanhat fel a riválisnál…
De ez nem hivatalos.