Hiába jelentette be nagy hangon a cupertinói vállalat, hogy az iOS nagy lehetőséget biztosíthat az AAA játékok számára, a közönséget mintha ezek a portok nem nagyon érdekelnék…
Az Appmagic becsléseit figyelembe véve a Mobilegamer.biz kiszámolta, hogy a Resident Evil 7: Biohazard iOS portja mennyire gyenge rajtot vett. Júliusban jelent meg az Apple mobiljaira ez a port, és eddig kb. 83 ezerszer töltötték le. Ez nem jelent 83 ezer eladást. A játék első részét ingyen lehet játszani, utána pedig 20 dollárt (8 ezer forintot) kell fizetni, hogy a teljes kalandot átélhessük. De akkor hányan VETTÉK meg Ethan Winters történetét az iOS-en?
Az Appmagic szerint a Capcom 28140 dollárnyi eladást ért el. Ebből le kell vonni a 30%-os haszonkulcsot az Apple részére. Ezt ha elosztjuk 20-szal, akkor kb. 985 jön ki. Kevesebb mint 2000 vásárló, és a Mobilegamer.biz szerint ez a négy számjegyű összeg is csak a nagy felkerekítések miatt jöhet össze. Ez bizony nevetséges. Júniusban is már lehetett hallani Andrei Zubovtól, az Appmagic tartalmi vezetőjétől, hogy a Resident Evil 4 Remake, a Resident Evil: Village, a Death Stranding, illetve az Assassin’s Creed: Mirage mind hasonlóan gyenge rajtot vettek.
„Ha megnézzük a legjobban teljesítő mobil prémium játékokat, láthatjuk, hogy sok közülük eredetileg indie játék. Ezek a játékok jellemzően egyszerűbb vezérléssel rendelkeznek, az egyedi művészeti stílusokat helyezik előtérbe a csúcskategóriás grafikával szemben, és rövidebb játékmenetekre alkalmasak. Ezek a sikeres, ingyenesen játszható mobiljátékok szokásos jellemzői,” mondta Zubov, aki hozzátette, hogy a vásárlók nagy része egy modern konzolon is valószínűleg rendelkezik már ezekkel a játékokkal.
Ezzel pedig ki lehet jelenteni, hogy mobilon nem nagyon játszanak natív, a platformra szánt AAA portokkal. Ha a Resident Evil 7: Biohazard eredménye ennyire csapnivaló (miközben drágább, mert a PlayStation 4-en a teljes kiadás OLCSÓBB!), akkor mi értelme van?
Forrás: VGC, Mobilegamer