Az áprilisi bejelentés óta a Warhorse Studios egyre többet kezdett elárulni a játékáról, így most a dinamikus NPC-k, illetve a mellékküldetésekhez kötődő történetmesélés jött szóba.
Martin Ziegler, a Warhorse egyik fejlesztője beszélgetett az Epic Games Store blogjával (na, belőlük nem néztük volna ki, hogy így terjeszkednek), ahol elmondta, hogy a Kingdom Come Deliverance 2-ben dinamikus NPC-rutinok lesznek, így a nem játszható karakterek cselekedetei részben miattunk, részben nem változni fognak bizonyos eseményektől függően:
„Ha követjük őket, láthatjuk, hogy egészen úgy viselkednek, ahogyan azt a korszak egy valódi személyétől elvárnánk: együtt reggeliznek a többiekkel, elindulnak az adott munkahelyükre, esetleg vásárolnak egy kicsit, este lehűlnek egy kocsmában vagy egy sétán, esetleg megszakítják a napirendjüket, amikor váratlanul utcai verekedést látnak, találkoznak egy arra járó ismerőssel, vagy végignézik, ahogy egy csavargót nyilvánosan megbüntetnek a főtéren felállított akasztófán. Megváltoztatják ezt a rutint, ha a közelmúltban erőszak vagy lopás történt a környéken: talán otthon maradnak ahelyett, hogy sörözni mennének, esetleg fegyvert visznek magukkal, vagy fokozott járőrözésre szólítanak fel a környéken. És mindez folyamatosan történik az egész világon, akár ott vagy, hogy lásd, akár nem,” mondta Ziegler.
A játékosok sok szabadságot kapnak a mellékküldetésekben (a fő történetszál sokkal lineárisabb), mert Henry, a főszereplőnk nem nemes, így nincs akkora befolyása a királyok közötti kakaskodásban: „Nagyon tetszik a küldetéstervezéssel kapcsolatos megközelítésünk; különösen a mellékküldetésekben, ahogyan megpróbálunk nagy szabadságot biztosítani a különböző játékosoknak, hogy a saját módszereik szerint közelítsék meg a dolgokat, és a játék képes legyen reagálni rájuk. Tetszik, ahogy az ebből kialakuló, felbukkanó történetmesélés kiegészíti a fő küldetés lineárisabb és irányítottabb narratíváját. A politika és az ahhoz kapcsolódó erőszakos konfliktus a mi konkrét korszakunkban valóban a fő történet középpontjában áll. Ezek a te konkrét történeteden keresztül zajlanak… te is láthatod őket mindenhol körülötted, ahogy csak felfedezed a világot. Vannak banditák a vadonban, idegen zsoldosok, akiket egy invázió hoz az országba, és a helyiek mindezekre reagálnak.
Az egyik kihívás az volt, hogy a karaktered, Henry fontos szerepet játsszon ezekben az eseményekben (hogy úgy érezd, hogy hatással vagy a történetre), de ugyanakkor hű maradj a valósághoz, hogy Henry csak egy falusi kovács fia, akinek a kor társadalmi realitásai szerint csak nagyon korlátozott lehetősége van arra, hogy bármit is befolyásoljon. Végül azt hiszem, meg tudtuk találni az egyensúlyt, és mindkettőből a legjobbat megtartani,” tette hozzá Ziegler.
A Kingdom Come Deliverance 2 nem rendelkezik még megjelenési dátummal. PlayStation 5-re, Xbox Series-re, illetve PC-re készül.
Forrás: WCCFTech