Sőt, a szolgáltatás még ennél is jobb helyzetben áll, ha hozzáteszünk még egy elemet, ami befolyással van arra, hogy hányan fizetnek elő a Netflixre…
A korábban DVD-kölcsönzőként indult Netflix azóta átnyergelt a streamelésre, és a szolgáltatás is idővel kiadós bővülésen esett át. Eredeti tartalmak is készülnek, és a felhasználói élményt a jobb funkciókkal igyekszenek javítani. De ennek ára van: a szolgáltatásnak és annak költségeinek fedezetet kell biztosítani, így az előfizetést drágítani kellett. Ez nemrég megtörtént, és ennek ellenére úgy tűnik, hogy a drákói szigor bejött a Netflixnek…
Hiába az áremelés, hiába a jelszavunk megosztásának tiltása, plusz 8 millió előfizetőjük van. Így nem lehet ingyen, más előfizetésével nézni a tartalmakat, hanem elő kell fizetni az exkluzív tartalmakért és a nemzetközileg ismert műsorokért, amiből aztán több jövedelme van a cégnek. A reklámokkal támogatott előfizetések és az élő események sem maradnak el, és ezekkel is „zöldül” a Netflix egyenlege; erről a cég csütörtökön közölt részletesebben információkat.
Szóval már 278 millió előfizetőnél jár a Netflix, ami azzal is több pénzt vonz be magához, hogy a legolcsóbb reklámmentes előfizetési szintet eltávolította. Ezzel a második negyedévben a reklámokat tartalmazó előfizetések száma 34%-kal növekedett. Korábban az Egyesült Államokban volt egy alap tagsági szint, ami el lett távolítva. A legolcsóbb előfizetés így a tengerentúl havi 15,5 dollár (kb. 5650 forint), míg a reklámos előfizetések minimum 7 dollár (kb. 2550 forint), ami egy órányi tartalomba kb. öt percnyi reklámot tol a képernyőnkre. A reklámok hossza változó lehet, de általában a műsor előtt és után szokták ezeket lejátszani az előfizetőknek.
A Netflix jövedelme az egy évvel korábbi eredményhez képest 17%-os növekedést mutatott fel, és a cég szerint a reklámok 2025-re jelentős mértékben fognak hozzájárulni a céges eredményekhez az ilyen előfizetések jóvoltából. Csak ne vigyék túlzásba a reklámokat, mert akkor az már idegesítő lenne.