Ha az Egyesült Királyságot nem vesszük figyelembe, akkor a Microsoft konzolja nem nagyon teljesít jól Európában, és most megtudhattuk, hogy pontosan miért is hallani baljós pletykákat az Xbox kapcsán.
Az Xbox Series eladásai a földbe álltak Európában, így néhány kiadó már azt kérdezi, hogy van-e egyáltalán értelme a Microsoft platformját támogatni. Aztán a múlt héten a The Verge-től Tom Warren arról számolt be, hogy az EMEA-régióban (Európa, Közel-Kelet, Afrika) leállíthatják bizonyos piacokon a konzolok értékesítését, hogy főleg az előfizetéses szolgáltatására, az Xbox Game Passra helyezze át a marketinges hangsúlyt.
Most már nyíltan hallani a Microsoft felől, hogy mit is gondolnak, ugyanis a Marketing Weeknek adott interjújában az Xbox EMEA-régiójának marketinges igazgatója, Michael Flatt ezt nyilatkozta: „A finanszírozás szempontjából nagyon keményen kell dolgoznunk a konkurenciával szemben. Sajnálatos módon ők (a PlayStation) nálunk többet költenek. Olyan marketingforrásokkal vannak megáldva, amiket mi nem élvezhetünk, de ez teljesen rendben van. A médiabefektetésekkel kapcsolatban úgy fogalmaznám meg, hogy sokkal felelősségteljesebb megközelítést alkalmazunk. Nem vagyunk megáldva hatalmas médiabüdzsékkel, ezért eléggé kitartónak kell lennünk, hogy megküzdjünk azokért a pénzekért, amelyek valószínűleg máshová mennének.”
Tehát a Microsoft egyszerűen nem költ annyit a marketingre, amit tényleg érzékelhetünk, hiszen a Sony-tól már nem egy alkalommal lehetett látni a magyar televíziós csatornákon PlayStation 5-ös reklámokat, miközben a Microsofttól az Xbox Series hasonló reklámot nem kapott. Mindezt az még furcsábbá teszi, hogy a Microsoft a világ jelenlegi második legnagyobb cége az Apple mögött, így nekik bátran lenne pénzük ilyen költekezésre (hiszen a Windows, az Office és az Azure kapcsán mondhatni végtelen bevételekekel rendelkeznek).
Tegyük hozzá, hogy közel 77 milliárd dollárt költött a Microsoft a ZeniMax Media és az Activision Blizzard King felvásárlására, így a két kiadó miatt lenne értelme a marketingnek, csak ezt sem teszi meg a redmondi óriás. Mintha a tyúk és a tojás problémáját látnánk.
Forrás: WCCFTech, Marketing Week