MOZI HÍREK – Az Apple TV+ nézettségi mutatói sokkolóak a Netflixéhez képest…
Véget érhetnek azok az idők, amikor az Apple dollármilliárdokat költött olyan eredeti tartalmak gyártására, amelyeket nem sokan néznek. Nagyon jelentős visszaesésnek lehetünk tanúi, ha ezek az információk igaznak bizonyulnak. A technológiai világhoz való hozzájárulásáról ismert Apple 2019-ben mutatta be az Apple TV+-t. A saját streaming szolgáltatását, amely a Netflixszel kívánt versenyre kelni. Bár erősen kezdett a minőségi szórakoztatás előállítása iránti elkötelezettségével, a szolgáltatás nem nőtt a remélt módon. Az olyan sorozatok, mint a The Morning Show, a Ted Lasso és a Monarch: A szörnyek hagyatéka sikeresnek bizonyultak, ezek továbbra is kilógnak az eredeti tartalmak sokaságából, amelyeket a szolgáltatás az elmúlt öt évben kínált.
A Bloomberg jelentése szerint az Apple TV+ a Netflix számainak csak a töredékét éri el.
Az Egyesült Államokban a tévénézők mindössze 0,2%-át teszi ki! A Netflix nézettsége egy nap alatt meghaladja azt, amit az Apple TV+ egy hónap alatt lát. Mindez nehezen indokolja az olyan műsorokra fordított elképesztő összegeket, mint A levegő urai (Masters of the Air), amelynek elkészítése 250 millió dollárba került, és alig tűnt fel bárki radarján. Ez az Apple-nél olyan belső megbeszélésekhez vezetett, amelyek középpontjában az áll, hogy a streamingszolgáltató keresi a kiadások csökkentésének lehetőségeit.
„Az előfizetők növekedése gyenge volt, a platform eredeti tartalma töredéke annak, amit a riválisok kínálnak” – mondta a Bloomberg elemzőpárosa. Valóban, hiszen ezen a fronton egyértelműen a Netflix a győztes. Utóbbi dollármilliárdokat fektet be mind a külföldi, mind a hazai eredeti műsorok előállításába. Ezek képesek az előfizetői bázisuk minden szegletét megszólítani. Mindez olyasmi, amivel – bármennyire is próbálkoznak – az Apple TV+ egyszerűen nem tud versenyezni. Tekintve, hogy a Netflix sokkal régebb óta van a játékban, mint ők, és a streaming-közönség jelentős részét már most is magáénak tudhatja a több mint 277 millió előfizetővel. Szemben az Apple TV+ 25 milliójával…
Hogyan tovább, Apple TV+?
Mivel a Netflix egyértelműen a győztes a kettő közül, hol marad az Apple TV+, és hogyan tovább? Már elkötelezték magukat a Monarch, a The Morning Show, a Siló, a For All Mankind, a Felszín (Surface) és Az eltérített járat (Hijack) további évadaira, hogy csak néhányat említsünk. Ezek a műsorok jelentős összegbe kerültek. A technológiai óriás csak a The Morning Show szereplőiért állítólag 50 millió dollárt fizetett ki.
Először is, jó úton járnak azzal, hogy csökkentik azoknak a műsoroknak a számát, amelyek túljutnak az első évadon. 2019-ben az eredeti műsorok megdöbbentő 100%-a jutott el a harmadik évadig. 2021-ben ez a szám jelentősen, mindössze 22%-ra csökkent. A rajongók felháborodása ellenére, amikor megtudták, hogy néhány kedvencüknek befellegzett, ez egy üzlet. Ha a számok nem elégségesek ahhoz, hogy igazolják a kiadásokat, akkor az Apple-nek nincs más választása, mint csökkenteni a veszteségeket és továbblépni.
Kísérleti műsorok vagy kipróbált kasszasikerek?
Az Apple-nek az is jót tenne, ha egy kicsit jobban koncentrálna arra, ami működik, mielőtt úgy dönt, hogy rengeteg pénzt áldoz egy kísérleti, eredeti címre, amely talán csak egy hiánypótló közönséget szolgál ki. Ezt a filmkészítők talán nem szívesen hallják. Ám ismétlem, ez egy üzlet, és a kreativitás és a vállalati világ mindig is ellentétben állt egymással. Így ez nem meglepő. Miért kockáztatnál egy kosztümös westernnel, ami másik streamereken már bevetett, amikor biztosan tudod, hogy a tiéden a sci-fi a legfontosabb műfaj? Adj a közönségednek többet abból, amire vágyik, és örökké szeretni fognak. (Ha valamiben nagyszerűek, az a sci-fi, az Alapítványtól és a Különválástól – Severance – kezdve a Sötét Anyagon át a Silóig).
Mindezzel azt akarom mondani, hogy az Apple TV+ lehet, hogy a totemoszlop alacsony alján van, de nem kell pénzt veszíteniük, ha jól játsszák ki a kártyáikat. Persze Hollywood sok tekintetben egy szerencsejáték. Néha muszáj kísérletezni, hogy lássuk, mi működik. Ám amikor a streaming-közönség irányításáról van szó, vannak adatok, amelyek megmondják, hol vannak a sikerek és a kudarcok. Használd ezt, és jó esély van arra, hogy az Apple évről évre növelni tudja az előfizetőinek számát, hogy valódi szereplővé váljon. Annak ellenére, hogy a Netflix már most is hatalmas előnnyel rendelkezik.
Ha pedig végül az Apple számára ez az egész kudarcba is fullad, legalább elmondhatják magukról, hogy a művészetek mecénásai voltak, mint a gazdag és befolyásos csoportok előttük, a Medicitől a Guggenheimekig…
Forrás: Bloomberg