A Larian egy komplett listát is előírt magának, amit aztán a fejlesztés során szigorúan be is tartott, így 2023 egyik (ha nem a) legjobb játékában tényleg jutalmazzák azt, ha kreatívan játszunk.
A bolgár fővárosban, Szófiában volt idén egy játékoknak szánt konferencia, ahol Mihail Kostov, a Larian játékmenetének scriptelője is előadást tartott. Bemutatta, hogy milyen filozófiákat és stratégiákat használ a stúdió, hogy még akkor is játszható maradjon a Baldur’s Gate 3, ha azt a játékosok képletesen szólva széttépik. Erre a Larian olyan szükséghelyzetes listát teremtett, amikor is a játékos cselekedete egy rendszer esetében halálokat feszegeti, de cserébe nem korlátoznak, hanem jutalmaznak.
A Larian filozófiája szerint a játékosok többet kísérleteznek, ha úgy érzik, hogy továbbra is teljesíthetik a játékot, ha egy küldetést adó NPC-t megsemmisítenek, mert így látni szeretnék, hogy a játék és a történet miképp reagál az általuk okozott galibára. Kostov szerint a Larian hisz abban, hogy remek a játékosok kreativitása. De mi is ez a lista, amit a belga központú csapat igyekezett minden áron betartani?
A játéktervezőknek figyelembe kellett venni, hogy a legtöbb NPC megtámadható és megölhető, de akár nem halálos módon ki is lehet ütni őket. A tárgyak megtámadhatóak, felvehetőek, elpusztíthatóak vagy ellophatóak, illetve a fontosabb tárgyak ott is hagyhatóak a később hozzá nem férhető helyeken (erről korábban már írtunk). A legtöbb helyszín, ami eseményekhez vagy harcokhoz vezethet, el lehet lopakodni rajtuk. A legtöbb párbeszéd kezdeményezése megbukhat, mert „például a játékos épp egy medve”, bármikor félbe is lehet azokat szakítani, a küldetéseket lehet teljesíteni, a csapattársaink eltérő helyszíneken lehetnek, az NPC-k több módon is bevethetőek a helyzetekben, a legtöbb harc elől el lehet menekülni, egyszerre több harcot is kezdeményezhetünk, hogy egy nagy csatává válhat, és zavaró, egyéb események során az NPC-k máshol bukkanhatnak fel.
Kostov szerint szórakoztató és egyszerre a legnagyobb kihívás a végletekkel való tervezés. Egy példa: egy biztonsági checkpoint funkciót csináltak, amikor a játékos egy medve segítségével megölhette az őröket, így a sok tartalék NPC betöltheti a fontos szerepet játszó karakter helyét, és még kitért egy ezüstkardos incidensre is. Az első aktusban Lae’zel egy legendás kardot korán megszerezhet úgy, hogy Heat Metalt használ egy NPC-n, aki a harmadik aktusban, a küldetéssor végén adná csak oda. A Larian megtehette volna, hogy egy olyan karaktert csinálnak az NPC-ből, akit nem lehet megcélozni ezzel a spellel, de a stúdió imádja ezt a viselkedési formát a játékosoktól, ezért még külön párbeszédeket is írtak arra, aki rájön erre a trükkre.
Ebből tényleg tanulhatnának mások.
Forrás: PCGamer, GamesRadar